Odsuwa się perspektywa rychłego rozpoczęcia prac przy budowie obwodnicy Nowej Dęby. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad unieważniła przetarg na wykonanie dokumentacji niezbędnej do dalszych faz budowy drogi. Unieważnienie oznacza przesunięcie terminów o przynajmniej kilka miesięcy.
Jak informuje rzeszowski oddział GDDKiA, przetarg obejmował swoim zakresem: „Wykonanie Studium korytarzowego (SK), Studium-techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych (DŚU)”.
Przetarg ogłoszono 31 sierpnia ub. roku. Wpłynęło na niego pięć ofert. Po ich otwarciu, okazało się, że dwie z nich mają uchybienia formalne, zaś dwóch innych oferentów nie wpłaciło wadium. Na stole pozostała tylko jedna oferta spełniająca wszystkie wymogi.
– Takie sytuacje zdarzają się często. Wynika to z tego, że czasami oferenci nie dość dokładnie studiują warunki postępowania przetargowego – powiedział „Tygodnikowi Nadwiślańskiemu” Bartosz Wysocki z GDDKiA Oddział w Rzeszowie.
Jedyna prawidłowo złożona oferta oszacowała koszt wykonania dokumentacji na 3,6 mln zł. Problem w tym, że GDDKiA zamierzało przeznaczyć na ten cel nie więcej, niż 1,86 mln zł.
– W związku z tym, że kwota z oferty znacząco przekraczała tę, jaką zamierzaliśmy przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, postępowanie przetargowe zostało unieważnione. Kolejne zostanie ogłoszone jeszcze w lutym 2021 roku – informuje B. Wysocki.
Ocena poprzednich ofert przetargowych na dokumentację obwodnicy Nowej Dęby trwała 4 miesiące. Zdaniem GDDKiA, teraz postępowanie będzie szybsze.
– Poprzednio nałożyło się nam na siebie wiele przetargów, stąd dłużej to trwało. Teraz procedury na pewno przebiegną szybciej – zapewnia B. Wysocki.
Zdaniem biura prasowego rzeszowskiego oddziału GDDKiA, opóźnienie w realizacji nowodębskiej obwodnicy spowodowane unieważnieniem przetargu, nie powinno przedłużyć terminów o więcej niż 2-3 miesiące.
Obwodnica Nowej Dęby, na którą miasto czeka już kilkadziesiąt lat, ma zostać wybudowana w ramach rządowego projektu „Sto obwodnic”. Ma mieć 7 km i zostanie poprowadzona nowym śladem drogi krajowej DK 9. Droga ma być realizowana w systemie „zaprojektuj i zbuduj”. W harmonogramie budowy przewidziano, że lata 2020-2023 będzie to faza przetargów, projektowania i uzyskiwania wszelkich pozwoleń. Roboty drogowe powinny rozpocząć się w 2023 roku i zakończyć się w 2024.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS