A A+ A++

JYSK rozpoczął wymianę opakowań pościeli oraz prześcieradeł z plastikowych na papierowe taśmy z certyfikatem FSC. Pozwoli to usunąć 27 milionów plastikowych toreb rocznie i jest kolejnym przykładem odpowiedzialnego podejścia JYSK na rzecz środowiska.

Zrównoważony rozwój jest jednym z filarów strategii JYSK. Firma od dłuższego czasu wymienia opakowania wśród swojego asortymentu, przygotowując i wdrażając bardziej ekologiczne rozwiązania, które można łatwo poddać recyklingowi. Redukcja plastiku przy produktach typu: prześcieradła oraz pościel stanowi ważną część działań, związanych z odpowiedzialna polityką środowiskową.

Pierwsze produkty w nowych opakowaniach z ekologicznej, papierowej taśmy trafią do sklepów już teraz. Poprzednie, plastikowe opakowania będą sprzedawane do wyczerpania zapasów, wcześniej zamówionych towarów.

Zredukowanie 27 milionów plastikowych opakowań wśród pościeli i prześcieradeł, które JYSK sprzedaje każdego roku, wyeliminuje ze środowiska rocznie około 475 ton szkodliwego, długo rozkładającego się tradycyjnego plastiku z petrochemicznych polimerów.

– Gdyby zgnieść te 27 milionów plastikowych toreb, które eliminujemy i rzucić na podłogę średniej wielkości sklepu JYSK o powierzchni około 1200 metrów², zapełniłyby sklep i piętrzyłyby się nad naszymi głowami. Redukując plastik, zmniejszamy nasz ślad węglowy i zapewniamy naszym klientom opakowania, które można łatwo poddać recyklingowi w domu – mówi Piotr Padalak, dyrektor zarządzający JYSK Polska.

Nowe opakowanie zrobione zostały z materiału z certyfikatem FSCTM (FSCTM N001715). FSCTM to skrót od Forest Stewardship CouncilTM, czyli organizacji non-profit, która odpowiada za system etykietowania drewna i papieru, pochodzących ze zrównoważonych upraw leśnych, uwzględniających otoczenie roślinne i zwierzęce. Znak FSC dotyczy odpowiedzialności środowiskowej, społecznej i ekonomicznej.

Ekologiczne opakowania będą wspierały również domowy recykling wśród klientów. Papierowe taśmy można poddać recyklingowi, w procesie segregacji odpadów, podczas gdy recykling miękkich toreb plastikowych jest często niemożliwy.

– Te 27 milionów plastikowych toreb to oczywiście tylko część ogólnego wykorzystania plastiku w skali globalnej. Wszystkie inicjatywy mają jednak ogromne znaczenie, a my będziemy kontynuować prace nad maksymalnym ograniczeniem plastiku w naszych sklepach – dodaje Piotr Padalak.

PS

Popularna marka alkoholi Bacardi ogłosiła wprowadzenie do 2023 roku butelek nadających się do kompostowania. Jest to element proekologicznej strategii firmy, która ma na celu walkę z plastikiem.

PS2

Koncern Procter & Gamble, do którego należą takie marki, jak Head & Shoulders, Pantene i Herbal Essences, wprowadza butelki wielokrotnego użytku. Rozwiązanie będzie dostępne w Europie już za kilka miesięcy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł(Nie)zależni od stanowisk?
Następny artykułPiszą do prezydenta, żeby miasto kupiło najuboższym czujniki tlenku węgla. “Dostaliśmy sporo zgłoszeń”