A A+ A++

Część właścicieli reklam zastosowała się do prawa lokalnego tzw. uchwały reklamowej i pozdejmowała nielegalne nośniki, co prezentujemy na załączonym zdjęciu. Jednak są jeszcze takie miejsca na terenie Starachowic, gdzie mimo upływu terminu, reklamy nadal wiszą. W ciągu minionego roku, wielokrotnie informowaliśmy na łamach portalu o skutkach wchodzącej w życie uchwały reklamowej oraz, że nie dotyczy ona tylko i wyłącznie banerów na ogrodzeniach. 

Zgodnie z treścią przyjętej Uchwały Nr XV/13/2019 w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych z jakich mogą być wykonane, został określony 12-to miesięczny termin na dostosowanie istniejących przed 6 stycznia 2020r. tablic reklamowych i urządzeń reklamowych, w trakcie którego właściciele reklam mogli bez żadnych konsekwencji dostosować wyeksponowane tablice i urządzenia reklamowe do obowiązujących przepisów oraz usunąć reklamy, które nie spełniają zapisów uchwały reklamowej.

– Funkcjonariusze Straży Miejskiej wspólnie z pracownikiem Referatu Urbanistyki i Planowania Przestrzennego, 30 listopada 2020r. rozpoczęli kontrole terenów miasta celem przypomnienia właścicielom reklam o upływającym z dniem 6 stycznia 2021r. okresie dostosowania posiadanych reklam do wprowadzanych przepisów. W trakcie realizacji tego zadania, przeprowadzono 328 kontroli, w trakcie których wydano 250 upomnień – mówi w rozmowie z portalem komendant Straży Miejskiej Waldemar Jakubowski i dodaje, że w zdecydowanej większości, właściciele reklam dostosowali się do obowiązujących na terenie naszego miasta przepisów uchwały krajobrazowej, usuwając reklamy niespełniające zapisów ww. uchwały. 

Zgodnie z treścią Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, podmioty, które umieściły tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe niezgodnie z przepisami uchwały podlegają karze pieniężnej. Kara pieniężna jest wymierzana w drodze decyzji administracyjnej przez uprawniony organ. Poza karą finansową uprawniony organ nałoży na właściciela tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego obowiązek dostosowania jej do zapisów uchwały lub usunięcia. Wysokość kar jest zależna od czasu, który upłynie od wszczęcia postępowania w sprawie, do dnia dostosowania tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego albo ich usunięcia. 

– Wysokość stawek naliczanych na właścicieli niezgodnych z zapisami uchwały urządzeń czy tablic reklamowych określa art. 19 Ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. W chwili obecnej prowadzone są 42 postępowania w związku z niezastosowaniem się do obowiązujących przepisów. Powyższe działania mają na celu uporządkowanie przestrzeni publicznej z reklam nieestetycznych czy zmniejszających bezpieczeństwo ruchu drogowego – dodaje komendant Jakubowski. 

Wszystkie artykuły dotyczące uchwały reklamowej [czytaj więcej] 

Fot. Straż Miejska w Starachowicach

RemondisReklama

Dodane: 03.02.21 | Odsłony: 775 | komentarze (1)

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolski Związek Przeciągania Liny. Siłownie szukają sposobów na obostrzenia
Następny artykułBezpłatna pomoc prawna w starostwie i w trzech urzędach