Od wielu miesięcy funkcjonujemy w rzeczywistości stanu zagrożenia epidemicznego.
Mimo to Urząd Dozoru Technicznego, dążąc do zachowania ciągłości działania przedsiębiorstw i instytucji wykorzystujących infrastrukturę techniczną, na bieżąco przeprowadza inspekcje urządzeń przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnego poziomu bezpieczeństwa podczas wykonywania tych czynności.
Poprzednie lata intensywnej pracy spowodowały, że jako organizacja jesteśmy dobrze przygotowani do pracy zdalnej dzięki konsekwentnie wprowadzonym zmianom systemowym. Obecnie możemy wykonać zdalnie praktycznie wszystkie czynności, takie jak przeprowadzenie badania technicznego, egzaminu kwalifikacyjnego, audytu certyfikacyjnego czy uprawnienia zakładu, łącznie ze złożeniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Podkreślić należy fakt, że urządzenia objęte dozorem technicznym są praktycznie wszędzie. Dlatego też rola UDT w funkcjonowaniu gospodarki, w zachowaniu jej ciągłości działania, jest bardzo istotna. Inspektorzy UDT w ciągu ostatnich miesięcy ze szczególnym zaangażowaniem dbają o bezpieczeństwo publiczne i udowadniają swoje oddanie wartościom dozoru technicznego. Przeprowadzamy badania m.in. w zakładach przemysłowych, tak aby znajdujące się w nich urządzenia mogły być bezpiecznie eksploatowane. Dostosowaliśmy nasze działania do tej wyjątkowej sytuacji, która nas otacza. Dzięki współpracy z naszymi klientami wypracowaliśmy także bezpieczną formę przeprowadzania egzaminów, również zdalnie. Podejmujemy i koordynujemy działania organizacyjne i legislacyjne tak, aby racjonalnie wywiązać się z naszych obowiązków. Wykorzystując zaawansowaną technikę, staramy się dostosować do dynamicznie zmieniającej się sytuacji, wprowadzając rozwiązania monitoringu urządzeń i tzw. cyfrowego bliźniaka.
Partnerzy UDT doceniają wymianę informacji drogą telefoniczną lub mailową, zwracając uwagę na dodatkowy kanał komunikacji, jakim jest elektroniczny portal eUDT. Dzięki eUDT jesteśmy otwarci 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Na portalu zarejestrowało się już kilkadziesiąt tysięcy użytkowników, a inspektorzy UDT wystawili ponad 300 tysięcy dokumentów elektronicznych – protokołów i decyzji administracyjnych.
Wśród wielu zadań realizujemy także szkolenia czy konferencje. W tym trudnym czasie bardzo szybko wdrożyliśmy zdalne formy wymiany wiedzy i doświadczeń. Z naszymi partnerami i klientami spotykamy się online. W czasie pandemii zorganizowaliśmy już wiele webinariów, m.in. z obszaru systemów zarządzania, dyrektyw ciśnieniowej i dźwigowej. Nie zabrakło również ogólnopolskich, wirtualnych konferencji. Pierwsza z nich dotyczyła laboratoriów badawczych. Kolejna obejmowała tematykę infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. W tym jednym wydarzeniu udział wzięło prawie 500 uczestników z całej Polski.
Mimo wielu trudności w ubiegłym roku zrealizowaliśmy plan badań inspekcyjnych w 100 proc. Nasi inspektorzy wykonali ponad milion badań inspekcyjnych i przeprowadzili egzaminy kwalifikacyjne dla prawie 200 tysięcy osób. Nasza jednostka UDT-CERT również praktycznie w 100 proc. zrealizowała plan działań w obszarze usług certyfikacji, oceny zgodności czy ekspertyz technicznych. To pokazuje, iż UDT jest sprawnie działającą instytucją.
W tym szczególnym czasie staramy się być w zgodzie z naszą misją, którą jest wspieranie rozwoju i dbanie o bezpieczeństwo. Teraz pomaga nam w tym także technologia. Zależy nam, by usługi na rzecz bezpieczeństwa świadczone były szybko, sprawnie i kompetentnie. … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS