Prowadząc biznes, trzeba pamiętać o wielu rzeczach, a niezwykle ważne jest podtrzymywanie relacji biznesowych, pozyskiwanie nowych klientów i marketing. Do wszystkich tych trzech rzeczy potrzebne są wizytówki formowe, które można zaprojektować samemu.
Co powinna zawierać wizytówka?
Wizytówka służy przede wszystkim temu, aby osoba, która ją otrzymała, wiedziała, z kim rozmawiała i potrafiła się z tą osobą skontaktować. Dość często firmy mają potrzebę wydrukowania rozmaitych wizytówek dla różnych pracowników, a oprócz tego drukowane są ogólne wizytówki firmy. Ma to miejsce przede wszystkim w średnich i dużych przedsiębiorstwach.
Typowe wizytówki firmowe powinny zawierać podstawowy zestaw informacji o danej firmie, a więc imię i nazwisko właściciela wizytówki, zajmowane przez niego stanowisko, nazwę firmy i jej logo, a także dane adresowe i dane kontaktowe.
W wielu przypadkach podanie na niej danych adresowych nie będzie konieczne, zwłaszcza w przypadku, gdy klienci nie są zapraszani do siedziby firmy. Wielu jest też przedsiębiorców, którzy cały biznes prowadzą z domu sami, czy nawet zatrudniając pracowników. Ponieważ nie mają oni biura jako takiego, podanie jego adresu nie jest konieczne.
Co do danych kontaktowych, to bardzo często poza numerami telefonów i adresów e-mail, wiele firm zamieszcza na nich też informacje przydatne dla osób chcących się kontaktować z przedsiębiorstwem poprzez różne komunikatory i media społecznościowe, dlatego też często na wizytówkach można znaleźć kody QR i ich rozmaite odpowiedniki wdrożone przez różne platformy społecznościowe. Klient może taki kod zeskanować telefonem komórkowym i przenieść się od razu na profil firmowy, by zacząć interakcję z firmą.
Narzędzia do projektowania wizytówek
Wizytówki można tworzyć za pomocą różnych programów – zarówno płatnych, jak i darmowych. Takich narzędzi jest bardzo wiele i występują na każdym systemie operacyjnym i na każdym rodzaju platformy. Czy to komputer stacjonarny, laptop, smartfon, czy też tablet, na każdym z tych urządzeń da się stworzyć atrakcyjną wizytówkę.
Firmy z małym budżetem mogą to zrobić za pomocą otwartoźródłowych programów, czyli takich, które są całkowicie darmowe również do użytku komercyjnego, a tworzone są przez wolontariuszy. Wiele z nich istnieje już od bardzo wielu lat i w niczym nie ustępuje swoim komercyjnym odpowiednikom, chociaż ich wada może być mniej intuicyjny interfejs, który też często nie jest tak ergonomiczny, jak ma to miejsce w płatnych rozwiązaniach.
Dość tanią alternatywą dla drogich komercyjnych programów są też niedrogie narzędzia online, które opłaca się w modelu abonamentowym, a ich koszt to kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Takich narzędzi jest bardzo wiele, a ich model działania jest prosty i polega on na możliwości tworzenia różnych projektów z użyciem różnych elementów, arkuszy i baz darmowych elementów graficznych, które można wykorzystać zarówno w marketingu w mediach społecznościowych, jak i przy tworzeniu wizytówek.
Ważne jest przy tym, by pamiętać, że wizytówki firmowe przed drukowanie wizytówek, muszą być przekształcone najczęściej do przestrzeni barw CMYK, czyli przeznaczonej do druku. Nie każde narzędzie umożliwia pracę w tej przestrzeni, jednak istnieje wiele konwerterów, dzięki którym obraz zapisany w przestrzeni sRGB można zamienić na CMYK. Niektóre drukarnie jednak przyjmują pliki w przestrzeni sRGB, samodzielnie konwertując ją na odpowiednią.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS