Licencja pilota LAPL to przepustka do spełnienia marzeń o lataniu, o obserwowaniu świata z lotu ptaka i do fantastycznej pracy, która daje ogromną satysfakcję. Droga do latania na śmigłowcach jest otwarta dla osób, które marzą o oderwaniu się od ziemi, są odporne na stres, lubią odrobinę ryzyka, mają dobry wzrok, nie chorują przewlekle i nie zażywają leków, które obniżają poziom koncentracji lub mają działanie usypiające. Aby uzyskać powyższą licencję trzeba ukończyć kurs i zdać specjalistyczne egzaminy.
Licencja pilota LAPL to przepustka do spełnienia marzeń o lataniu, o obserwowaniu świata z lotu ptaka i do fantastycznej pracy, która daje ogromną satysfakcję. Droga do latania na śmigłowcach jest otwarta dla osób, które marzą o oderwaniu się od ziemi, są odporne na stres, lubią odrobinę ryzyka, mają dobry wzrok, nie chorują przewlekle i nie zażywają leków, które obniżają poziom koncentracji lub mają działanie usypiające. Aby uzyskać powyższą licencję trzeba ukończyć kurs i zdać specjalistyczne egzaminy.
Rodzaje licencji na śmigłowiec
Istnieje kilka typów licencji na śmigłowca i każda z nich daje inne uprawnienia.
Licencja CPL dla śmigłowców daje możliwość pracy jako pilot dowódca (PIC) lub drugi pilot w komercyjnych operacjach na śmigłowcach. Osoby mające taką licencję chętnie zatrudniane są w pogotowiu lotniczym (HEMS), przy operacjach specjalistycznych przy sieciach energetycznych, gazowych lub każda praca pilota śmigłowców. Z kolei licencja pilota LAPL (H) daje uprawnienia do pracy jako pilot dowódca (PIC) na śmigłowcach jednosilnikowych o maksymalnej masie startowej 2000 kg lub mniejszej. Oznacza to, że można przewozić maksymalnie 3 pasażerów, czyli nie więcej niż 4 osoby na pokładzie wraz z pilotem. Przywileje takiego pilota są ograniczone do typu i klasy śmigłowca, na którym był zadawany egzamin. Aby latać helikopterem spoza organizacji EASA (spoza Europy) konieczna jest licencja PPL(H).
Szkolenie praktyczne i teoretyczne
Do zdania egzaminu na wybraną licencję na śmigłowiec jest konieczne zaliczenie szkolenia, składającego się z kilku części. Pierwszą z nich jest szkolenie teoretyczne – jednakowe dla licencji pilota LAPL(H) i PPL(H), prowadzone równolegle przed przystąpieniem do części praktycznej. Obejmuje ono 12 godzin wykładów i 88 godzin samokształcenia z pomocą publikacji, stworzonych przez Helipoland materiałów szkolnych oraz porad instruktorów, którzy chętnie tłumaczą wszelkie wskazane zagadnienia. Szkolenie praktyczne jest wszechstronnym przygotowaniem do przyszłej pracy i 35 godzin na typie śmigłowca, na którym odbędzie się egzamin praktyczny, 20 godzin lotu dualnego i 10 godzin lotu samodzielnego pod nadzorem. Kandydat na pilota zobowiązany jest do wykonania 5 godzin samodzielnego lotu na odległość minimum 150 km (80 mil morskich). W trakcie powyższych lotów musi zrobić minimum jedno lądowanie z pełnym zatrzymaniem na lotnisku innym niż lotnisko odlotu. Całe szkolenie na licencję pilota LAPL kończy się egzaminem praktycznym z egzaminatorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Egzamin trwa 2 godziny i odbywa się na sprzęcie Helipoland.
Pilot z licencją LAPL może odbywać loty z pasażerami dopiero wtedy, gdy wykona samodzielnie minimum 10 godzin lotów jako dowódca śmigłowca. Pilot może wykonywać loty międzynarodowe w przestrzeni Unii Europejskiej pod warunkiem, że wykazuje się znajomością języka angielskiego na poziomie co najmniej operacyjnym (ICAO 4) lub wyższym, co zostało potwierdzone wpisem do licencji.
Więcej o szkoleniach pilotów znajdziesz na stronie HeliPoland.com
artykuł promocyjny
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS