– Oznacza to stworzenie nowych możliwości do rozwoju gospodarczego województwa lubelskiego. To także szansa dla PLL, w trudnym dla branży okresie pandemii, na pozyskanie nowych źródeł przychodu – czytamy w komunikacie prasowym lotniczej spółki.
Prezes PLL: “Atuty? Jesteśmy lotniskiem międzynarodowym, dostępnym przez 24 godziny na dobę”
– To część mojego planu, z którym przyszedłem na lotnisko. Jestem zdania, że cargo w naszym regionie ma przed sobą dużą przyszłość. Chociażby z tego powodu, że nie ma lotnisk świadczących taką usługę po tej stronie Wisły. Jej uruchomienie pozwoli zbudować niezależny filar przychodowy, dywersyfikujący dzisiejsze kanały, które bazują na obsłudze pasażerów. Pandemia pokazała, że brak pasażerów paraliżuje całkowicie lotniska, pozbawiając je przychodów, natomiast aktywność i to rosnąca, notowana była w obsłudze towarów – tłumaczy prezes Portu Lotniczego Lublin Andrzej Hawryluk.
Władze spółki podkreślają, że lubelskie lotnisko posiada szereg atutów, które sprzyjają uruchomieniu usługi cargo.
“Port Lotniczy Lublin ma status lotniska międzynarodowego, dostępnego przez 24 godziny na dobę. Wyposażony jest w urządzenia nawigacyjne (ILS kat. 2) umożliwiające wykonywanie operacji lotniczych w ograniczonych warunkach pogodowych. Port może obsługiwać samoloty do kodu D, a więc wielkości Boeing 767 czy Airbus A310. Ponadto lotnisko jest świetnie skomunikowane z siecią dróg międzynarodowych, ekspresowych oraz z koleją” – argumentuje zarząd PLL.
I dalej: – Atutem jest również lokalizacja Portu Lotniczego Lublin przy wschodniej granicy Unii Europejskiej, w bezpośrednim sąsiedztwie najważniejszych przejść granicznych i terminali przeładunkowych do Białorusi, Rosji i Ukrainy. Państwa te mają ubogą infrastrukturę logistyczną, więc przy popycie na cargo uruchomienie tego typu usługi przez PLL daje szansę na komercyjny sukces.
Dyrektor handlowy PLL: “Rynek cargo szybko się rozwija, chcemy w nim uczestniczyć”
– Polski rynek lotniczy usług cargo dynamicznie się rozwija, chcemy w nim uczestniczyć. Oferta województwa lubelskiego w międzynarodowej wymianie handlowej to głównie trzy branże: rolno-spożywcza, przemysłowa (maszynowa, motoryzacyjna i lotnicza) oraz drzewno-meblarska. Z punktu widzenia szeroko pojętego transportu lotniczego są to sektory bardzo interesujące z uwagi na właściwości ładunków, począwszy od łatwo psujących się po ładunki wartościowe lub wymagające szybkiego dotarcia do odbiorcy – mówi Marek Pierściński, dyrektor handlowy Portu Lotniczego Lublin.
Nowoczesny terminal cargo o powierzchni minimum 2000 m kw.
“Do końca tego roku powstanie nowoczesny terminal cargo o powierzchni minimum 2000 m kw. z dedykowanymi pomieszczeniami do obsługi towarów specjalnych. Spółka posiada ok. 400 ha powierzchni, które może wykorzystać do budowania magazynów i składów. Sumując, ma bardzo dobre warunki do stworzenia na terenie lotniska miejsca do obsługi frachtu lotniczego. PLL prowadzi intensywne rozmowy z operatorami, którzy chcieliby drogą lotniczą przewozić towary do Lublina” – argumentują władze PLL.
Lotnisko będzie oferowało kompleksową obsługę ładunków lotniczych w zakresie przesyłek importowanych i eksportowanych z i do Portu Lotniczego Lublin. Towar przywieziony na lotnisko przejdzie przez kontrolę bezpieczeństwa i zostanie załadowany do samolotu. Natomiast po przylocie do Lublina ładunek zostanie sprawdzony, przygotowany do odbioru i będzie mógł oczekiwać na przekazanie klientowi.
Dominującym elementem obsługi będzie RFS (Road Feeder Service), czyli transport towaru lotniczego ciężarówkami do samolotu na innym lotnisku. W tym przypadku konieczne sprawdzenie takiego towaru pod względem bezpieczeństwa przeprowadzone zostanie w terminalu cargo Portu Lotniczego Lublin.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS