A A+ A++

Pomimo okresu zimowego prace na trzech dolnośląskich odcinkach drogi ekspresowej S3 postępują i będą kontynuowane w tym roku – zapewniają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu. Mowa o 14-kilometrowym fragmencie ekspresówki między Lubinem a Polkowicami oraz dwóch odcinkach drogi z Bolkowa do granicy z Czechami. Dziś kilka słów na temat postępu prac przy budowie odcinka z Bolkowa do Kamiennej Góry, gdzie powstaje najdłuższy pozamiejski tunel w Polsce.

– W 2021 roku będziemy kontynuowali realizację prac na trzech odcinkach drogi ekspresowej S3. Roboty postępują pomimo okresu zimowego. Na północ od autostrady A4 trwa budowa ponad 14-kilometrowego odcinka S3 od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ. Na południe od A4 trwają roboty na ponad 31-kilometrowym odcinku S3, który jest podzielony na dwa mniejsze odcinki realizacyjne, zadanie III od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra oraz zadanie IV od węzła Kamienna Góra do Lubawki (granica państwa) – informuje Magdalena Szumiata, rzecznik prasowy wrocławskiego oddziału GDDKiA.

Bolków – Kamienna Góra

Droga ekspresowa S3 będzie drogą dwujezdniową, wyposażoną w dwa pasy ruchu i pas awaryjny. W ramach zadania III od węzła Bolków do węzła Kamienna Góra Północ o długości ok. 16,1 km powstaną dwa dwunawowe tunele drogowe – tunel TS-26 o długości ok. 2,3 km, pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice, oraz dwunawowy tunel drogowy TS-32 o długości ok. 320 metrów niedaleko miejscowości Gostków. Ponadto na tym odcinku zostanie wybudowanych 15 obiektów inżynierskich, 13 przejść zwierząt, 39 przepustów. Realizacja tego zadania zakłada także budowę dwóch miejsc obsługi podróżnych MOP Jaczków Lewy i MOP Jaczków Prawy. Wybudowane będą także drogi dojazdowe, a istniejąca sieć dróg zostanie odpowiednio przebudowana.

– Po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej od sierpnia 2020 r. wykonawca natychmiast przystąpił do robót budowlanych. Realizowano wycinkę drzew i karczowanie krzewów. Rozpoczęto odhumusowanie, budowę dróg technologicznych, usuwanie kolizji i budowę obiektów tymczasowych – wylicza przedstawicielka Dyrekcji.

Rozpoczęły się również prace przy budowie tunelu drogowego TS26 oraz tunelu drogowego TS32. – Do 14 stycznia wydrążono prawie 64 metry nawy wschodniej oraz 26,5 metry nawy zachodniej na portalu południowym. Natomiast na portalu północnym, trwają zaawansowane prace związane z torkretowaniem ściany portalowej oraz ścian bocznych. Wstępnie rozpoczęcie drążenia, przy odpowiednich warunkach, zakłada się jeszcze w I kwartale tego roku – Ze względów technologicznych oraz panujących warunków geologiczno – inżynierskich, nie ma możliwości drążenia tunelu w obu nawach jednocześnie, na czterech wlotach.

Inwestycja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLubuskie wspiera seniorów
Następny artykułW kosmicznym obiektywie: Rozerwana SLS