Z samego rana przedstawiliśmy na portalu plan naprawczy Cyberpunka 2077. Następne tygodnie będą kluczowe, ponieważ deweloperzy dostarczą dwie duże aktualizacje, a następnie rozpoczną rozbudowę gry, zapewnią aktualizację dla nowej generacji oraz zajmą się kolejnymi poprawkami.
Jak jednak zauważył Mateusz Witczak (polskigamedev.pl) w wystąpieniu Marcina Iwińskiego pojawiła się wzmianka dotycząca testów gry, które miały nie wykazać problemów:
„Każda zmiana i poprawka musi być przetestowana, okazało się jednak, że nasze testy nie wykazały sporej części problemów, których doświadczyliście podczas rozgrywki”
Nie musieliśmy długo czekać, a na słowa współzałożyciela CD Projektu odpowiedzieli deweloperzy oraz osoby mocno związane z branżą, który uważają, że w tym wypadku przedstawiciel firmy „rzucił pracowników QA pod pociąg” – zwalając na testerów wszystkie winy:
Dotarłem do roadmapy przeprosin Iwińskiego: pic.twitter.com/pYRiaCi3Uf
— Maciej Makuła (@Wonziu) January 13, 2021
First watch, I was like "Great, they didn't blame their teams". It was going so well until after a re-watch I realized you did just blame your QA team, period. Next time, don't throw your QA team under the bus.
Respect your QA staff. They are developers too.
— Christina Grace 🐺🏹 (@spideycatx) January 14, 2021
Czy jest możliwe, by testerzy nie widzieli o tych błędach i nie sygnalizowali ich bezpośrednio do przełożonych? Nie zgadzają się z tym deweloperzy – wśród wielu wiadomości na Twitterze pojawiają się zarzuty, według których firma zrzuca winę na QA, a tak naprawdę to szefowie zgodzili się na wydanie produkcji – o której stanie musieli wiedzieć:
CDPR blaming their QA team for "not finding the issues" in CP2077 makes me so, so angry.
How DARE you try and pin the blame on a department that will have found these issues tenfold and let you know about them, spending hours upon hours nailing down causes.
— Steph McStea 🌈 (@TeaAndMonsters) January 13, 2021
Talking from experience I know for a fact that these issues would have been VERY well known of and desperately brought to the attention of all who needed to hear it. Greed and pressure from gamers to get it out of the door are what failed here, not QA.
— Steph McStea 🌈 (@TeaAndMonsters) January 13, 2021
QA are an absolute necessity to our industry and every time someone pulls a move like this to try and save their ass, it damages the work that so many of us are putting in to get QA the recognition that it deserves. Do better.
— Steph McStea 🌈 (@TeaAndMonsters) January 13, 2021
I cannot believe he said this! If your game scope is too big for all the bugs to be found, this means that either:
– You didn't hire enough testers
– You didn't give testers enough time
You should have said "We didn't do enough testing" insdead of throwing QA under the bus. pic.twitter.com/8TvtrvszQs— Sos Sosowski (@Sosowski) January 14, 2021
I mean, there are multiple holes in the map, missing collisions, floating objects. You can't keep editing a 75.42km² city until the last minute and and expect your team to find all of these. pic.twitter.com/EA9K9LlyCY
— Sos Sosowski (@Sosowski) January 14, 2021
"Every change and improvement needed to be tested and, as it turned out, our testing did not show a big part of the issues"
Maybe show some respect to your QA team FFS.
— Marcin Pieprzowski 🏳️🌈 (@GingerNaTT) January 13, 2021
If you think QA is over reacting change the activity and always sounds the same.
"Every change we did needed to be coded, as it turned out, our code was not enough""Every change we did needed to be quest/gameplay/audio/ui designed, as it turned out, our dessign was not enough"
— Marcin Pieprzowski 🏳️🌈 (@GingerNaTT) January 14, 2021
Please don’t blame our teams
*immediately blames the QA team*
— Dante (@GehrfanPrime) January 14, 2021
Nick Shaw, który najwidoczniej zawodowo zajmuje się QA, podkreśla, że zespół nie był wysłuchamy od dłuższego czasu lub został wysłuchany i dodatkowo zignorowany:
https://twitter.com/iamnickshaw/status/1349689571408285696
Trudno tak naprawdę powiedzieć, jak wyglądała prawda, jednak według wielu graczy i deweloperów wypowiadających się na Twitterze – trudno było pominąć takie błędy. Pojawia się tutaj pytanie: czy faktycznie CD Projekt postanowił przymknąć na nie oko czy też wierzono w magiczne działanie łatki premierowej?
He says the QA testers didn't find bugs? He is throwing the whole QA team under the bus lol
And can we appreciate the blatant lie also? Like how can everybody find bugs except the guys whos work is to break games
— Óscar (@Oscar_Tobed) January 14, 2021
Iwiński: I fucked up, I'm sorry 😔
Also Iwiński: …but i only fucked up due to QA being bad at their job, also old consoles (ones we announced the game for), and oh, yeah, covid and also i had a headache that day
This is the definition of a notpologyhttps://t.co/bBLfBDDNUo
— Sophie A. (2/2 project slots open) (@snek_Mom) January 14, 2021
#1
Game testers were busy masturbating to dildos. How did QA pass? 👀#2
Using COVID as excuse but still released the broken game.#3
Reviews were allowed to use only approved footage. Cover up for broken game.Apology video should be taken down. Pathetic attempt.
— Shay Miah aka Nibbles! (@shaydoken) January 14, 2021
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS