A A+ A++

ASUS nie zamierza zostawać z tyłu za konkurencją i po tym jak Acer i LG zapowiedzieli swoje nowe monitory 4K ze złączem HDMI 2.1, doczekaliśmy się prezentacji podobnego modelu od tego tajwańskiego producenta. ROG Swift PG32UQ będzie pierwszym na świecie 32-calowym gamingowym monitorem z tym złączem, a co więcej oba jego HDMI wspierać mają najnowszą wersję tego standardu. Oznacza to, że otrzymamy dwa HDMI 2.1 o przepustowości zdolnej obsłużyć rozdzielczość 4K przy 120 kl./s po podłączeniu do nowych kart graficznych NVIDII i AMD na PC lub konsol PS5 lub Xbox Series X. Korzystając z DisplayPort 1.4 na pecetach będziemy zaś w stanie uzyskać 3840 x 2160 pikseli przy odświeżaniu 144 Hz, ale z wykorzystaniem technologii kompresji Display Stream Compression (DSC) przesyłu (choć w praktycznie nie odczujemy żadnej straty jakości obrazy).

ASUS ROG Swift PG32UQ jest pierwszym na świecie 32-calowym gamingowym monitorem ze złączem HDMI 2.1.

   

Podobnie jednak jak Acer Nitro XV28, na ROG Swift PG32UQ przyjdzie nam trochę poczekać, ponieważ monitor trafi do sprzedaży dopiero w drugim kwartale tego roku (o ile nie zaliczy jakiś dodatkowych opóźnień). ASUS nie podzielił się z nami jeszcze ceną tego produktu, ale spodziewać należy się, że ta będzie wysoka i raczej nie ma co liczyć na kwotę poniżej 4000 zł (dla porównania 28-calowa propozycja Acera wyceniona została na 899 USD). ROG Swift PG32UQ, tak jak tego rywal, bazuje na panelu IPS 4K 144 Hz z czasem reakcji plamki na poziomie zaledwie 1 ms. Tutaj również możemy liczyć na kompatybilność z technologią NVIDII G-Sync w ramach FreeSync Premium Pro. Monitor wspiera w związku z tym również HDR, co potwierdza certyfikat Vesa DisplayHDR 600. Poza tym, wyświetlacz jest fabrycznie kalibrowany i oferuje pełne pokrycie przestrzeni sRGB i 98% dla gamutu DCI-P3. 

ASUS ROG Swift PG32UQ to 32-calowy monitor 4K 144 Hz z HDMI 2.1

Ciekawostką zastosowaną w ROG Swift PG32UQ jest technologia Variable Overdrive. Jak opisuje producent: „Overdrive to powszechnie stosowana technika redukcji czasu potrzebnego na zmianę koloru piksela z jednego na inny w panelach LCD. Dynamiczna gra działająca z bardzo dużą liczbą klatek na sekundę będzie wyglądać lepiej przy wyższym ustawieniu overdrive, podczas gdy graficznie intensywny tytuł działający przy 60 klatkach na sekundę, może wykazywać artefakty przesterowania przy tym samym ustawieniu. Ciągłe zmienianie tego ustawienia ręcznie jest mało praktyczne, ale ROG Swift PG32UQ automatycznie stosuje odpowiednią ilość przesterowania, nawet jeśli liczba klatek na sekundę zmienia się w czasie. Pięć poziomów kontroli Variable Overdrive pozwala na dalsze dostrojenie agresywności tej funkcji w całym zakresie częstotliwości odświeżania w celu uzyskania idealnej jakości treści na ekranie ”.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWirtualne zajęcia w Muzeum – wciąż można się przyłączyć
Następny artykułMartyna Wojciechowska dumna z córki. Kabula nagrała teledysk