Podczas wydarzenia GeForce RTX: GAME ON firma NVIDIA zaprezentowała nowy sprzęt komputerowy oraz nową listę gier otrzymujących wsparcie dla ray tracingu oraz technik NVIDIA DLSS i NVIDIA Reflex. Na tę chwilę rzeczone ulepszenia wykorzystuje już 36 tytułów, obecnie dochodzą do nich kolejne. Nowe tytuły ze wsparciem dla DLSS to Call of Duty: Warzone, Outriders, Iron Conflict oraz Edge of Eternity. Gry, które otrzymają obsługę zarówno ray tracingu, jak i DLSS, to już z kolei Five Nights at Freddy’s: Security Breach, The Medium oraz F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch. To jednak jeszcze nie wszystko, mianowicie tytuły takie jak Overwatch oraz Tom Clancy’s Rainbow Six Siege otrzymują wsparcie dla techniki NVIDIA Reflex. Szczegóły dotyczące tych rozwiązań już poniżej.
Podczas GeForce RTX: GAME ON, NVIDIA zaprezentowała sprzęt oraz listę nowych gier otrzymujących wsparcie dla ray tracingu oraz technik NVIDIA DLSS i NVIDIA Reflex. Na liście znalazło się polskie The Medium.
Dodatkowe funkcje w kartach graficznych NVIDIA GeForce. Czym jest ray tracing, DLSS, Reflex, Ansel i Highlights
Część z wyżej wymienionych tytułów jest już po premierze, a więc ulepszenia otrzyma poprzez aktualizacje. Reszta będzie mogła pochwalić się wsparciem technik NVIDII na dzień premiery bądź na krótko potem. Jeśli nie wiecie do końca na czym polegają wspomniane funkcje graficzne, serdecznie zapraszamy do naszego materiału pt. Dodatkowe funkcje w kartach graficznych NVIDIA GeForce. Czym jest ray tracing, DLSS, Reflex, Ansel i Highlights, a już teraz w kilku zdaniach przypomnijmy na czym polegają poszczególne techniki.
Premiery gier w styczniu 2021. W co zagrać? Nowości to m.in. skradankowy Hitman 3 oraz survival horror pt. The Medium
Ray tracing pozwala symulować fizyczne zachowanie światła, umożliwiając renderowanie w czasie rzeczywistym grafiki o kinowej jakości, nawet w przypadku najbardziej wymagających pod względem graficznym gier. DLSS korzysta z potęgi sieci neuronowej z zakresu głębokiego uczenia, aby zwiększyć częstotliwość generowania klatek przy zachowaniu ostrych obrazów w grach. Zapewnia także dodatkową wydajność pozwalając zmaksymalizować ustawienia ray tracingu i zwiększyć rozdzielczości wyjściowe. NVIDIA Reflex dynamicznie redukuje z kolei opóźnienia systemowe łącząc optymalizacje układów GPU, jak i gier. Efekty zastosowania tych technik możecie zobaczyć w materiałach poniżej:
Źródło: NVIDIA
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS