Twórcy gry Hitman 3 wyjaśnili, dlaczego gra z zawartością dwóch poprzednich odsłon cyklu zajmie zaledwie 60-70 GB. Oprócz tego opublikowano oficjalną listę sześciu lokacji, które Agent 47 odwiedzi w tej produkcji.
- Hitman 3 z zawartością dwóch wcześniejszych odsłon cyklu zajmie 60-70 GB;
- twórcom udało się osiągnąć taki rezultat dzięki lepszej kompresji danych (skorzystano z algorytmu LZ4);
- ponadto poznaliśmy oficjalną listę lokacji, które będą czekać na odwiedzenie w tej produkcji.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy Was o tym, że Hitman 3 zaskakuje rozmiarem – twórcy zapewniali wówczas, że wraz z zawartością dwóch poprzednich części serii tytuł zajmie około 100 gigabajtów. Jak się okazuje, gra będzie ważyć jeszcze mniej, bo około 60-70 GB.
W jaki sposób twórcom udało się „skurczyć” trzy odsłony swojej serii do rozmiaru o ponad połowę mniejszego niż Hitman 2 (który z poziomami z „jedynki” zajmuje 149 gigabajtów)? Redakcja serwisu PC Gamer zapytała o to studio IO Interactive, które ustami Maurizo De Pascale, czyli swojego dyrektora technicznego, wytłumaczyło graczom cały proces. Ponadto autorzy podzielili się oficjalnymi konkretami na temat sześciu lokacji, które odwiedzimy w skórze łysego zabójcy.
Mały Hitman 3
Jak się okazuje, kluczem do sukcesu była… po prostu lepsza kompresja. Pracując nad Hitmanem 3, deweloperzy wykorzystali dobrze znany w branży algorytm LZ4. Podobnie jak większość innych technik bezstratnej kompresji, tak i on eliminuje zduplikowane sekwencje danych, zastępując konieczność ich powielania informacjami o tym, gdzie pojawiły się po raz pierwszy. By zobrazować zasadę jego działania, De Pascale posługuje się przykładem słowa „kompresja”; zamiast nieustannego powielania go, można skorzystać z informacji, że zostało ono użyte określoną liczbę słów temu. Choć na papierze takie rozwiązanie nie wygląda na specjalnie przydatne, De Pascale przekonuje, że można je „bardzo efektywnie zakodować kilkoma bitami”. Ponadto stwierdził, że:
(…) jest to dość powszechna technika, którą stosują również inne kompresory, ale LZ4 ma bardzo wydajną implementację zapewniającą dobry kompromis pomiędzy rozsądną kompresją dysku a dużą szybkością dekompresji, co czyni go powszechnym wyborem w grach.
Skoro tak, to dlaczego IO Interactive nie skorzystało z tego rozwiązania wcześniej, pracując nad pierwszym i drugim Hitmanem? Otóż powodem takiego stanu rzeczy była chęć „uniknięcia problemów z wydajnością na słabszym sprzęcie”. Tworząc Hitmana 3, autorzy wprowadzili jednak liczne ulepszenia do silnika, które zmniejszyły obciążenie procesora w wielu obszarach, pozostawiając wolne zasoby na inne zadania. Poza tym pierwszy Hitman był tworzony z myślą o wydawaniu w formie epizodów, toteż każdy jego odcinek posiadał osobny kod i pliki potrzebne do samodzielnego działania, co oczywiście zwiększało jego rozmiar. W Hitmanie 3 zawartość pierwszej części serii jest jednak obsługiwana w inny sposób, co pomaga twórcom „agresywnie usuwać duplikaty współdzielonych zasobów”.
Oficjalna lista lokacji
UWAGA, SPOILERY!
Poniżej znajdziecie informacje na temat tego, dokąd zabierze nas Hitman 3, a także konkrety o tym, gdzie rozegra się ostatnia misja w tej produkcji. Jeśli więc nie chcecie psuć sobie zabawy, powinniście w tym miejscu zakończyć lekturę niniejszej wiadomości.
Przejdźmy do oficjalnej listy lokacji, które będą czekać na odwiedzenie w trzecim Hitmanie. Okazuje się, że zestawienie, które wyciekło pod koniec zeszłego tygodnia, było prawdziwe, a ostatnia misja w istocie zabierze nas do miejsca, gdzie przyszedł na świat Agent 47 (via PC Gamer). Twórcy przekonują, że każdy poziom zaprojektowano w taki sposób, by zapewnił „wyjątkowe i niezapomniane wrażenia z rozgrywki”. Sama lista, na której lokacje widnieją w takiej kolejności, w jakiej pojawią się w grze, prezentuje się następująco:
- Dubaj (Zjednoczone Emiraty Arabskie)
- Thornbridge Manor (Dartmoor, Anglia)
- Przedmieścia Berlina (Niemcy)
- Chongqing (Chiny)
- Mendoza (Argentyna)
- Karpaty (Rumunia)
Screeny w wyższej rozdzielczości znajdziecie w naszej galerii z gry.
Przypomnijmy, że Hitman 3 zadebiutuje na komputerach osobistych, PS4, PS5, Xboksie One oraz Xboksach Series X/S 20 stycznia. W późniejszym terminie produkcja trafi również na konsolę Nintendo Switch (na której skorzysta z technologii chmury).
- Oficjalna strona internetowa serii Hitman
- Hitman 3 – fanów Agenta 47 czeka uczta. Wiemy, bo graliśmy
- Hitman 3 – poradnik do gry
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS