Z informacji przekazanych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów wynika, że w marcu ubiegłego roku serwis Gov.pl odwiedziło niemal 26 milionów unikalnych użytkowników. W kwietniu – 20 milionów, a w październiku – 19 mln.
Jak wskazuje KPRM, przez cały 2019 rok z rządowego serwisu skorzystało niemal 27 milionów osób. Te dane pokazują ogromny wzrost zainteresowania usługami online.
Zdaniem ekspertów, jednym z powodów tak gigantycznego wzrostu aktywności w sieci, w tym również w obszarze spraw administracyjnych, jest bez wątpienia pandemia koronawirusa.
– W sumie przez 12 miesięcy 2020 roku użytkownicy portalu wygenerowali niemal 295 milionów sesji i ponad 1,4 miliarda odsłon. Sesja to wizyta na stronie internetowej, a odsłona to każde pojedyncze kliknięcie w opublikowany tam artykuł – informuje Polska Agencja Prasowa.
– GOV.pl to brama do załatwiania spraw urzędowych przez internet. To tam powinniśmy rozpoczynać naszą przygodę z e-administracją – mówi minister Marek Zagórski. – Na GOV.pl znajdziemy wszystkie dostępne e-usługi. Ich lista stale się powiększa – dodaje sekretarz stanu w KPRM.
Na początku roku Kancelaria Prezesa Rady Ministrów informowała także o sukcesie profilu zaufanego, który w 2020 r. zakładało średnio każdego dnia ponad 11 tysięcy Polaków, a do urzędów dziennie trafiało niemal cztery tysiące elektronicznych pism ogólnych.
Jak podkreślała kancelaria, był to rekordowy rok w obszarze cyfrowym: od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 r. 4 174 206 Polaków założyło profil zaufany. – To niemal połowa (47%) wszystkich aktywnych obecnie profili zaufanych (8 816 654). To także o ponad dwa miliony więcej niż w 2019 roku i niemal trzy miliony więcej niż w 2018 roku – informowano w specjalnym komunikacie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS