2021-01-11 20:12
publikacja
2021-01-11 20:12
Przychody Monnari Trade spadły w 2020 roku o 26,3 proc. do ok. 205,3 mln zł, marża brutto na sprzedaży zmniejszyła się do poziomu 53,4 proc. z 57,1 proc. marży osiągniętej w 2019 r.- podała spółka w komunikacie.
W samym IV kw. ubiegłego roku przychody zmniejszyły się o 37,7 proc. do 59,1 mln zł. W grudniu 2020 roku spadły o 26,5 proc. do 29,6 mln zł.
Monnari podało, że poziom przychodów za poszczególne okresy 2020 r. jest obciążony skutkami panującego stanu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 w kraju oraz wprowadzonymi wielotygodniowymi zakazami w odniesieniu do handlu w centrach handlowych powyżej 2000 m kw.
W związku ze wzrostem zapasów sprzedaż grupy była prowadzona ze znaczącymi rabatami, co negatywnie wpłynęło na marżę brutto na sprzedaży.
Monnari poinformowało, że w okresach otwarcia centrów handlowych ich odwiedzalność drastycznie spadła, co dodatkowo negatywnie wpłynęło na poziom obrotów oraz realizowanych marż. W 2020 r. w całej sieci odnotowano spadek wejść do salonów grupy w porównaniu do roku 2019 o 7,7 mln osób, czyli o ponad 33 proc. W IV kwartale ten spadek wynosił 3,2 mln osób, czyli ponad 43 proc.
Spółka jest w trakcie postępowania o wsparcie z tarczy antykryzysowej przewidzianej dla dużych firm z Polskiego Funduszu Rozwoju. (PAP Biznes)
epo/ ana/
Otwórz konto w promocjach: 300 zł premii za otwarcie i polecenie konta
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS