Niepubliczne przedszkole złożyło na początku stycznia roczne rozliczenia dotacji. W jej ramach są także wydatki poniesione na wyposażenie (środki dydaktyczne, meble), ale w nowo powstałych pomieszczeniach w budynku, gdzie są także pomieszczenia przedszkola. Czy te wydatki gmina może uznać za legalne? W samej uchwale dotacyjnej nie ma żadnych ograniczeń co do dokonywania nakładów z dotacji.
Analiza podanego stanu faktycznego w istocie rzeczy wymaga odniesienia się do stosownych regulacji prawnych ustawy z 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r. poz. 2029).
W pierwszej kolejności warto zauważyć, że w gminie obowiązuje specjalna uchwała dotacyjna, podjęta zapewne w trybie art. 38 ust. 1 ww. ustawy. Z jego treści wynika zaś, że – organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego, w drodze uchwały, ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji, o których mowa w art. 15–21, art. 25, art. 26, art. 28–31a i art. 32, oraz tryb przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania, w tym zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, termin przekazania informacji o liczbie odpowiednio dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, uczniów, wychowanków, uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych lub słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych, o k…
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów “Rzeczpospolitej”
Nowa Prenumerata już w sprzedaży, poznaj pakiet korzyści!
Dostęp do najważniejszych treści z sekcji: W … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS