Do 20 stycznia br. spółki notowane na głównym parkiecie GPW i rynku NewConnect mogą składać wnioski o obniżenie opłat rocznych za notowanie akcji w 2021 roku. W przypadku utraty przychodów powyżej 50% należność ta może zostać obniżona nawet o 90% To kolejny, w ramach programu „Warto być spółką giełdową”, sposób na wsparcie w czasie pandemii firm pozyskujących kapitał drogą emisji akcji.
Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie zachęca do złożenia wniosku o obniżenie opłat te firmy, które w ciągu trzech pierwszych kwartałów ubiegłego roku odnotowały w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego spadek przychodów o więcej niż 20%. Pandemia koronawirusa w różnoraki sposób wpłynęła na sytuację finansową spółek. Dla jednych był to bardzo ciężki okres, kiedy przychody znacznie spadły i biznes się skurczył, a dla innych był to czas rozwoju. Chodzi tu np. o spółki z sektora produkcji gier, e-commerce czy szeroko rozumianej branży medycznej – mówi członek zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie Izabela Olszewska.
Jeżeli spółka znalazła się w tej pierwszej grupie i wykaże spadek przychodów większy niż 20%, ale mniejszy lub równy 50%, może się ubiegać o 50-procentowe obniżenie opłat giełdowych w tym roku. Jeśli spadek przychodów rok do roku był powyżej 50%, wtedy ta zniżka sięga 90%. Dodatkowe warunki stanowią: kapitalizacja spółki poniżej 1 miliarda złotych i złożony w terminie raport finansowy za III kwartał 2020 r. Ten krok to wyraz naszej solidarności ze spółkami, odpowiedzialności giełdy za swoich partnerów biznesowych, klientów – dodaje Izabela Olszewska.
- Wcześniej, w połowie 2020 roku GPW, uruchomiła program „Warto być spółką giełdową”, który będzie realizowany także i w tym roku. Celem projektu jest wsparcie firm, także w dobie pandemii oraz promowanie pozyskiwania kapitału poprzez rynki GPW.
- Program „Warto być spółką giełdową” kierowany jest do emitentów i spółek już notowanych na rynkach giełdowych, jak również przedsiębiorstw, które dopiero rozważają debiut na parkiecie. Oferuje kilka pakietów wsparcia w zakresie: relacji inwestorskich, regulacji, marketingu oraz kwestii biznesowych.
Chcemy pokazać spółkom, w jaki sposób mogą wykorzystać naszą giełdę i rynek kapitałowy do realizacji swoich strategii postkoronawirusowych – mówi Izabela Olszewska. W ramach jednego z pakietów wsparcia, w obszarze wspierania relacji inwestorskich, GPW zorganizowała audyt stron internetowych dużej grupy spółek giełdowych. Celem tego działania było sprawdzenie, czy spełniają one wymagania inwestorów instytucjonalnych, w tym zagranicznych. Wyniki wysłaliśmy do spółek, więc mogły uzupełnić strony o brakujące informacje. Zorganizowaliśmy również szereg webinarów, jeden z nich był poświęcony zagadnieniu komunikacji z inwestorami, sposobowi prezentowania spółki – mówi Izabela Olszewska.
Nawiązując do aktualnej sytuacji na giełdzie Izabela Olszewska nadmieniła, że w drugiej połowie 2020 roku, na parkiecie pojawiły się nowe, ciekawe spółki. Gwiazdą debiutów w zeszłym roku było Allegro. Był to największy debiut w historii GPW, jak i jeden z największych debiutów w Europie w 2020 roku. Spółka pozyskała prawie 11 mld złotych.
Mieliśmy też wiele innych debiutów, które wskazuję jako „covid-winners”, czyli „zwycięzców biznesowych czasu pandemii koronawirusowej”. Na przykład na rynku NewConnect pojawiło się wiele firm z sektora gier. Jesteśmy w tej chwili światowym centrum pod względem liczby notowanych producentów gier, prześcignęliśmy już rynki azjatyckie – zauważa członek zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie Izabela Olszewska.
Poprzez: PAP MediaRoom
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS