Teraz zespół naukowców znalazł sposób na odwrócenie niektórych szkód poprzez wytwarzanie paliwa do silników odrzutowych z dwutlenku węgla.
Według danych Air Transport Action Group, szwajcarskiej organizacji branżowej, transport lotniczy wytworzył 915 milionów ton dwutlenku węgla w 2019 roku. Stanowiło to około 2% całkowitej emisji CO2 przez człowieka w tym roku, co może być niewielką liczbą procentowo, ale nadal stanowi znaczną ilość wyemitowanego CO2.
Zespół Uniwersytetu Oksfordzkiego wykorzystał proces zwany spalaniem organicznym, aby rozłożyć cząsteczkę dwutlenku węgla na jego składniki i przekształcić je w nowe cząsteczki, w tym płynne paliwo do silników odrzutowych, wodę i inne związki.
W artykule opublikowanym w czasopiśmie Nature zespół naukowców zauważył, że proces bezpośredniej konwersji CO2 w paliwo do silników odrzutowych był bardziej ekonomiczny niż metoda pośrednia, ponieważ obejmował mniej etapów.
Reklama
Ekonomia jest ważna w technologiach wykorzystujących dwutlenek węgla. Dlatego wychwytywanie dwutlenku węgla rozwija się tak wolno i niektórzy wątpią, że kiedykolwiek realnie zaistnieje na większą skalę. Wychwytywanie dwutlenku węgla to kosztowna technologia. Ale jeśli CO2 można przekształcić w paliwo do silników odrzutowych, może to ostatecznie zmniejszyć globalne zapotrzebowanie na ropę o całkiem spory kawałek, ponieważ lotnictwo stanowi solidną część całkowitego popytu w sektorze transportowym.
Jednak to dopiero początek. Według artykułu naukowców z Uniwersytetu Oksfordzkiego, kierowanych przez profesora chemii Petera Edwardsa, część CO2 przekształcona w paliwo do silników odrzutowych w procesie, który wykorzystali, wynosiła tylko 38%.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS