– SMS-y wysyłane są do naszych klientów, a także do osób niekorzystających z usług PGE Obrót. Jest w nich informacja o rzekomej należności, która w razie nieuregulowania spowoduje przerwę w dostawie energii elektrycznej. W wiadomości znajduje się też link do płatności online – informuje Mariusz Majewski, rzecznik prasowy PGE Obrót.
Centrala tej firmy znajduje się w Rzeszowie, a jednym z jej oddziałów jest ten w Skarżysku-Kamiennej obsługujący województwo świętokrzyskie.
Rzecznik apeluje, by po otrzymaniu takiej wiadomości zignorować ją, nie otwierać linków prowadzących do płatności, a także przekazać ostrzeżenia rodzinie i znajomym.
– Częstotliwość powtarzania się takich nieprawdziwych informacji to prawdziwa plaga dotycząca nie tylko branży energetycznej, ale wszystkich tych obszarów, gdzie sprzedawane są produkty i usługi. Dlatego regularnie ostrzegamy naszych klientów przed takimi działaniami – podkreśla Mariusz Majewski.
Zapewnia, że wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są na bieżąco monitorowane, a fałszywe strony natychmiast blokowane. – Każda próba oszustwa jest też zgłaszana do organów ścigania – dodaje rzecznik PGE Obrót.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS