A A+ A++

Bardzo ciekawym projektem jest obecnie eko-szynobus BioUltra, który został zaprojektowany i zbudowany przez brytyjską firmę Ultra Light Rail Partners. Pojazd ma być w pełni ekologiczny, ale nie będzie napędzany energią słoneczną czy wodorem. Inżynierowie chcą, by paliwem dla BioUltra był biometan pozyskany z odchodów ludzkich oraz opadów organicznych.

Biometan ma być przetwarzany na energię elektryczną, która to następne będzie ładowała akumulatory, a one zasilały system silników elektrycznych. Ultra Light Rail Partners chwali się, że ich nowy pojazd nie tylko nie będzie emitował do atmosfery dwutlenku azotu, ale również będzie usuwał z powietrza dwutlenek węgla.

Eko-szynobus BioUltra ma 20 metrów długości, waży 20 ton i może za jednym zamachem przewieźć do 120 pasażerów. Według planu, pojazd ma zostać wyposażony w zbiorniki na biometach, które pozwolą mu pokonać nawet 3000 kilometrów pomiędzy tankowaniami. Oznacza to, że szynobus będzie mógł poruszać się na trasach całego kraju i obszarach, w których nie ma infrastruktury do tankowania biometanem.

Chociaż biometan nie jest żadną nowością, to jednak dopiero teraz pojawia się coraz więcej projektów, które mają uczynić z tego paliwa praktyczny użytek. Firma Ultra Light Rail Partners zamierza w k … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułByły trener Biełogorie ma już nowy klub
Następny artykułZderzenie, dachowanie i rozlane paliwo. Ważna arteria zablokowana!