Publicystyka
autor: Czarny Wilk
Bez umiaru pożre gry oraz filmy, nie pogardzi też soczystym komiksem albo dobrze upieczonym serialem.
The Last of Us: Part 2 czy Cyberpunk 2077? A może niepozorny Hades, który skradł redakcyjne serca? Wybraliśmy nasze redakcyjne gry roku.
Rok 2020 dostarczył mnóstwa powodów do narzekań, ale poziom wydanych w ciągu minionych dwunastu miesięcy gier nie jest jednym z nich. Zadebiutowało wiele wyczekiwanych przez lata hitów i niemal wszystkie spełniły pokładane w nich nadzieje. Powody do zadowolenia mają i fani wysokobudżetowych przygodowych gier akcji, i miłośnicy pozycji fabularnych, i sympatycy produkcji niezależnych czy „japońszczyzny”. Nawet osoby lubujące się w bardziej niszowych odmianach elektronicznej rozrywki, jak symulatory lotu czy dzieła tworzone z myślą o goglach VR, zostały usatysfakcjonowane. Przy takiej konkurencji oczywiści faworyci wyścigu o tytuł gry roku, czyli Cyberpunk 2077 i The Last of Us: Part II, nie są już wcale tacy oczywiści.
Tradycyjnie możecie wybrać Waszą grę roku w plebiscycie organizowanym na tej stronie – macie na to czas do 8 stycznia. Równocześnie my zorganizowaliśmy własne głosowanie i wybraliśmy najlepsze tytuły 2020 roku według redakcji GRYOnline.pl.
Garść ciekawostek
- Głosy oddało dwudziestu redaktorów i współpracowników serwisu GRYOnline.pl. Kilka osób nie zagłosowało, chociaż mogło, więc jeśli jakaś gra się nie załapała, a Waszym zdaniem powinna, albo zajęte pozycje się nie zgadzają, no to wiecie – to na pewno ich wina. 😉
- Każdy upoważniony mógł wybrać 10 tytułów, przyznając im odpowiednio: 10 punktów swojej grze roku, 9 punktów drugiej najlepszej produkcji i tak dalej. Lista nie była zamknięta i każdy z nas mógł głosować, na jakie tylko dzieło chciał – jedynym warunkiem było to, aby zadebiutowało ono w 2020 roku.
- Ostatecznie punkty rozdysponowane zostały pomiędzy 41 gier – listę tytułów, które nie załapały się do top 15, znajdziecie na końcu artykułu.
- Produkcja z pierwszego miejsca wygrała z dużą przewagą, choć tylko trzy osoby wybrały ją jako swoją grę roku – pod tym względem lepiej poradziły sobie tytuły, które zdobyły srebro i brąz.
- Gra, która zajęła drugie miejsce, jedynie nieznacznie wyprzedziła tę na pozycji trzeciej.
- Pierwsze cztery tytuły dość wyraźnie górowały liczbą zdobytych punktów nad wszystkimi pozostałymi.
15. Crusader Kings III
- Data premiery: wrzesień 2020
- Gatunek: gra strategiczna
- Platforma: PC
Też jesteśmy ludźmi. Jeśli gra pozwala nam zjeść papieża i nie ponieść z tego powodu poważniejszych konsekwencji poza nabawieniem się tymczasowego rozstroju żołądka, to trudno, żebyśmy jej nie docenili. Tak, wszystko z nami w porządku, dlaczego pytacie?
Trzecia odsłona cyklu kompleksowych strategii Paradoxu tradycyjnie pozwala wcielić się w średniowiecznego władcę. A jak coś mu się stanie albo jakimś cudem zdoła umrzeć ze starości, to kontynuujemy zabawę którąś z jego latorośli. Gra tradycyjnie oferuje olbrzymią swobodę kształtowania rzeczywistości poprzez podboje, politykę, prawodawstwo, zawieranie sojuszy czy taktyczne małżeństwa – przedsmak możliwości zaprezentowaliśmy akapit wyżej.
Jednocześnie „trójka” wprowadziła szereg zmian w rozgrywce, czyniąc ją nie tylko ciekawszą i bardziej absorbującą, ale także ciut łatwiejszą do opanowania dla nowicjuszy. Znacznej poprawie uległa też oprawa wizualna, ciesząc oczy przywiązaniem do detali. Wsparcie dla modów oraz typowe dla Paradoxu dalekosiężne plany zasilania swego dzieła płatną zawartością stanowią natomiast obietnicę, że już w podstawowej wersji wystarczająca na dziesiątki godzin zabawa może zostać wydłużona w nieskończoność.
- Więcej o grze Crusader Kings III
- Crusader Kings III – recenzja. Ta gra nie ma konkurencji
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS