Rejestrator domen GoDaddy.com został zgodnie nazwany przez zachodnie media najgorszym pracodawcą roku. Po tym, jak obiecał pracownikom premię świąteczną, której wcale nie zamierzał wręczać.
“Chociaż coroczna impreza firmowa nie może się odbyć, chcemy okazać nasze uznanie i podzielić się jednorazową premią świąteczną w wysokości 650 dol.”, napisał zarząd GoDaddy.com w mailu skierowanym do pracowników. Sęk w tym, że, jak donosi dziennik Copper Courier, adresaci żadnych dodatkowych pieniędzy nie dostali.
Za to wszyscy, którzy podali swoje dane w formularzu, zostali skierowani na szkolenie z socjotechniki. O co chodzi? – ktoś zapyta. Otóż o test psychologiczny.
Spółka wyjaśnia, że w ten nietypowy sposób chciała sprawdzić podatność swych pracowników na atak phishingowy. Jak twierdzi, ponad 500 osób test oblało, łatwo ujawniając poufne dane, takie jak loginy i hasła do sieci firmowej.
Mimo iż metoda kija i marchewki, czyli kar i korzyści, jest dość powszechna w zarządzaniu, media takie jak The Verge zwracają uwagę, że GoDaddy.com posunęło się za daleko. Kampanię z fałszywymi premiami rozpoczęto niespełna pół roku po grupowych zwolnieniach motywowanych pandemią i aferze bezpieczeństwa, w której wyniku dane utraciło 28 tys. klientów firmy.
GoDaddy.com, jak samo twierdzi, jest największym na świecie dostawcą domen. Ma siedzibę w Arizonie i ponad 20 mln aktywnych klientów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS