Jest nim Egipt, najludniejszy kraj arabski i jedna z największych gospodarek regionu.
Władze kraju spodziewają się ułatwień w transporcie międzynarodowym. Po przyjęciu Konwencji TIR przez Oman i Arabię Saudyjską, czas przekraczania granicy skrócił się o 70 proc. i o ponad 90 proc. pomiędzy Arabią Saudyjską i Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi, które także należą od niedawna do Konwencji TIR.
Czytaj więcej w: Transport drogowy: Unia liczy na wzajemność, przewoźnicy na kabotaż
Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego, która jest gwarantem systemu TIR zaznacza, że czasy przekraczania granicy jeszcze zmaleją po wprowadzeniu elektronicznego systemu TIR.
W ostatnich pięciu latach egipski eksport wzrósł o 5 proc., zaś import o 3 proc. Kair ma nadzieję, że wdrożenie procedur TIR zwiększy dynamikę wzrostu wymiany handlowej.
Czytaj więcej w: Od końca roku drony pod kontrolą państwa
IRU podaje, że każdego roku wydaje milion karnetów TIR, a z systemu korzysta ponad 10 tys. firm transportowych.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie – bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami “Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS