A A+ A++

Droga S1 to jedna z kluczowych tras nie tylko dla Polski. Jest częścią tzw. transeuropejskiego korytarza łączącego kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej. Na terenie województwa śląskiego S1 łączy Pyrzowice z granicą ze Słowacją w Zwardoniu.

Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest powstająca od ponad 20 lat słowacka autostrada D3 relacji Żylina – Skalite.

Słowacy ukończyli odcinek autostrady D3

Jak poinformowała Narodna dialnicna spolocnost (słowacka dyrekcja autostrad), od poniedziałku otwarty będzie kolejny odcinek D3, który powstał tuż za polską granicą. To biegnący przez górzysty teren odcinek Svrcinovec – Cadca Bukov, czyli tzw. obwodnica Cadcy.

Nowy odcinek autostrady D3 na Słowacji Narodna dialnicna spolocnost

Wybudowany za prawie 240 mln euro nowy fragment autostrady ma ponad 5,6 km długości i jest przedłużeniem istniejącego odcinka Zwardoń – Svrcinovec. Kończy się przy tunelu Horelica. Do dyspozycji kierowców są tutaj po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Dwa zjazdy z autostrady powstały w rejonie Cadcy, a jeden za tunelem Svrcinovec.

Według Słowaków nowy odcinek przede wszystkim przyniesie ulgę kierowcom przejeżdżającym przez Cadcę, gdzie do tej pory tworzyły się ogromne korki.

– Budowa tego fragmentu autostrady D3 zapewni bezpieczniejsze rozwiązanie komunikacyjne dla Cadcy i okolicznych gmin. Zostanie stworzone także wygodne połączenie między Słowacją a Polską i Czechami – informuje Narodna dialnicna spolocnost.

Do wybudowania pozostaje jednak jeszcze autostrada pomiędzy Cadcą a Żyliną, a na to kierowcom przyjdzie poczekać kilka lat.

Z nowego odcinka autostrady będą mogli korzystać Polacy jadący na narty do słowackich ośrodków. Ale uwaga! W związku z epidemią koronawirusa i kolejnymi obostrzeniami przy wjeździe na Słowację trzeba teraz pokazać negatywny wynik testu PCR nie starszy niż 72 godziny.

W Beskidach powstają tunele

Po polskiej stronie trwa budowa 8,5-kilometrowego odcinka drogi S1 w rejonie Węgierskiej Górki. Fragment z Przybędzy do Milówki to najtrudniejsze zadanie realizowane na całej drodze ekspresowej S1. Ze względu na górski charakter trasy odcinek w większości zostanie poprowadzony estakadami i tunelami. Ich drążenie już się rozpoczęło.

Na tym odcinku docelowo powstaną cztery tunele, a najdłuższa z estakad będzie miała prawie 900 m długości i nawet 25 m wysokości.

Budowa tego odcinka drogi S1 powinna zakończyć się w sierpniu 2023 r. Jej koszt to prawie 1,38 mld zł.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCD Projekt RED może zostać pozwany za Cyberpunka 2077
Następny artykułPiłkarz Bayernu Monachium wkroczył na tematy polityczne. “To hańba”