A A+ A++

Okres przedświąteczny to czas wzmożonej aktywności przestępców działających w świecie online. Dane pokazują, że na ataki cybernetyczne w Polsce narażona może być nawet co 5 osoba. W związku z faktem, że 98% z nas czuje się bezpiecznie robiąc zakupy w internecie – tym bardziej zagrożenie płynące ze strony oszustów może stać się realne dla każdego z nas.

Bank Pocztowy szczególnie dba o bezpieczeństwo swoich klientów, ale także wszystkich obywateli, którzy coraz częściej decydują się na zakupy w sieci i dlatego apeluje o czujność w czasie przeprowadzania transakcji on-line. Komunikaty przypominające o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w sieci, szczególnie w okresie przedświątecznym, Bank publikuje na stronach www oraz w mediach społecznościowych.

– Aż 98% z nas czuje się bezpiecznie robiąc zakupy w internecie, co sprawia, że tym łatwiej można uśpić naszą czujność.  Tymczasem zagrożenie płynące ze strony oszustów jest realne dla każdego z nas,szczególnie teraz, kiedy w związku z COVID-19 znaczna część naszej aktywności przeniosła się właśnie do internetu. Jednak nie jesteśmy bezbronni. Zachowanie ostrożności pomoże nam zwiększyć nasze bezpieczeństwo. Zadbajmy też o naszych bliskich. Przekażmy im tych kilka prostych zasad– mówi Paweł Rzewuski, Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa i Ryzyka Operacyjnego Banku Pocztowego.

Poniżej przedstawiamy podstawowe zasady bezpieczeństwa w czasie zakupów online:

Nigdy nie podawaj osobom trzecim danych logowania do bankowości internetowej.

Zwróć uwagę na adres strony www i ważność jej certyfikatu.

Chroń swój kod PIN i inne dane karty płatniczej.

Bank nigdy nie wymaga podania pełnego numeru karty czy danych logowania do bankowości internetowej.

Nie podawaj osobom trzecim kodów autoryzacji SMS.

Unikaj niesprawdzonych sklepów internetowych, koniecznie sprawdź opinie.

Nie otwieraj podejrzanych linków.

Nigdy nie instaluj na urządzeniach z których dokonujesz płatności nieznanych aplikacji, w tym służących do podłączania pulpitu zdalnego.

Zwróć uwagę na „atrakcyjne” ceny kupowanych przedmiotów.

Pamiętaj o aktualizacji danych teleadresowych, w szczególności numeru telefonu.

Odsetek Polaków robiących zakupy w internecie systematycznie rośnie. Według ostatnich danych taką aktywność w sieci deklaruje już ponad 70% z nas.

Bartosz Trzciński Rzecznik Prasowy  

zdjęcie ilustracyjne

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAkcja HDK w 43. Batalionie Lekkiej Piechoty w Braniewie
Następny artykułNoble Securities podtrzymuje rekomendację ''kupuj” dla CD Projektu