Chodzi o nowelizację ustawy covidowej (tarczy antykryzysowej), która weszła w życie w minioną środę, 16 grudnia 2020 r. (Dz.U. poz. 2255). Wprowadziła ona do tarczy dwa nowe przepisy: art. 15zzzzzn1 oraz art. 15zzzzzn2.
Pierwszy pozwala organowi administracji publicznej w okresie epidemii COVID-19 wstrzymać bieg terminów załatwiania spraw na nie dłużej niż 30 dni. Drugi nakazuje organowi administracji publicznej zawiadomić stronę, która w okresie obowiązywania stanu epidemii uchybiła terminom przewidzianym w przepisach prawa administracyjnego, np. na dokonanie czynności.
Przepisy te budzą wątpliwości. Nie wiadomo bowiem, czy:
- organami administracji publicznej, o których mowa w art. 15zzzzzn1, są również organy podatkowe, oraz
- czy art. 15zzzzzn2 ma zastosowanie również do terminów wynikających z prawa podatkowego.
Spytaliśmy o to Ministerstwo Finansów. W odpowiedzi resort wyjaśnił, że żaden z tych przepisów nie będzie miał zastosowania do organów podatkowych.
Fiskusa to nie dotyczy
Resort potwierdził, że organy administracji publicznej, o których mowa w art. 15zzzzzn1 ustawy covidowej, to również organy podatkowe. Wyjaśnił, że „organy podatkowe mieszczą się w pojęciu organów administracji publicznej w rozumieniu kodeksu postępowania administracyjnego”.
Niemniej jednak – dodał resort – „konieczność umieszczenia przez organ podatkowy zawiadomienia o wstrzymaniu biegu terminu załatwiania indywidualnej sprawy konkretnego podatnika (w BIP, na stronie internetowej organu podatkowego oraz w widoczn … czytaj dalej
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS