A A+ A++

Gazeta Wyborcza. Jak to się zręcznie i sprytnie podpięła… bo to przecież tylko takie zdanko, każdy sobie może użyć w reklamie. Normalnie. Jakby ktoś chciał wiedzieć – nie, nie pytali” – napisał muzyk Tomasz Lipiński na swoim profilu na Facebooku, odnosząc się do kampanii reklamowej cyfrowej prenumeraty „Gazety Wyborczej”, w której bez pytania wykorzystano słowa z jego piosenki „Jeszcze będzie przepięknie”.

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

-Matka Boża z czarną parasolką i w maseczce z błyskawicą. Skandaliczna grafika i życzenia świąteczne w „Wysokich Obcasach”

-Dominik Tarczyński złoży zawiadomienie ws. skandalicznej grafiki z „Wysokich Obcasów”. Reaguje też Ordo Iuris

Chodzi o fragment refrenu „Jeszcze będzie normalnie”. Oburzenie muzyka wywołał fakt, że wydawca nie zapytał go o zgodę na wykorzystanie tekstu. Slogan reklamowy brzmiał: „Jeszcze będzie normalnie. A tymczasem na zimę prenumerata – 75 proc.”

To dowód niskich standardów etycznych

— skomentował Tomasz Lipiński, cytowany przez Wirtualnemedia.pl.

„To jest co najmniej nieetyczne”

Piosenka, która została wykorzystana m.in. przez władze Warszawy do promocji akcji #Zostańwdomu została wydana w 1990 roku na krążku „Czad Komando Tilt” zespołu Tilt, którego wówczas Tomasz Lipiński był liderem. Z udzielanych przez muzyka wywiadów wiadomo, że pomysł na nią narodził się na Placu Czerwonym w Moskwie, gdy obserwował klientów moskiewskiego domu towarowego, tłoczących się przy ladzie.

Gdyby to były słowa zacytowane w treści artykułu, a nawet w tytule, nie byłoby sprawy. Byłbym szczęśliwy, że trafiają pod strzechy. Tutaj jednak wykorzystano je w reklamie i to jest w mojej opinii co najmniej nieetyczne. O przypadkowości nie może być mowy. Użyto tytułu i refrenu mojej piosenki, ze względu na jej popularność w ostatnim czasie, kiedy dodaje nam otuchy, tak bardzo potrzebnej. Użyto ich do zarabiania pieniędzy. Co do kontekstu prawnego się nie wypowiadam, nie czuję się kompetentny i pozostawiam to prawnikom

— napisał muzyk w jednym z komentarzy.

Zadzwoniono do mnie z GW z informacją o zdjęciu tej reklamy, przyznając się jednocześnie do skuchy. To krok słuszny i przyjmuję go z satysfakcją, życząc na przyszłość więcej przezorności

— dodał w innym.

Kampania reklamowa została wstrzymana

Kampania zimowej oferty prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” została wstrzymana w celu wyjaśnienia wywołanych przez nią wątpliwości. Przy tworzeniu kreacji reklamowych nie mieliśmy intencji odwoływania się do twórczości innych osób, a jedynie niesienia słów otuchy naszym czytelnikom

— poinformowała portal Wirtualnemedia.pl Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa Agory.

To z ich strony PR-owa wtopa, dowód niskich standardów etycznych. W porę się wycofali, ale niesmak pozostał

— podsumował w rozmowie ze wspomnianym portalem Tomasz Lipiński.

aw/Wirtualnemedia.pl/Facebook

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzegrane radomian na gali KSW 57 w Łodzi
Następny artykułWłochy reagują na nową mutację koronawirusa