A A+ A++

Pociągi wracają na tory. Od 19 grudnia pojedziemy koleją z Krakowa do Zakopanego na modernizowanej trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Pociągi wracają również na trasę Kalwaria Zebrzydowska – Bielsko Biała. Inwestycje PKP Polskich linii Kolejowych S.A. współfinansowane są ze środków unijnych.

Modernizacja jednotorowej „zakopianki” odbywa się etapami, by zapewnić dojazdy koleją w Tatry w sezonie letnim i zimowym. – Po kolejnym etapie prac wracają pociągi z Krakowa do Zakopanego. Wykonany został również istotny zakres robót, pozwalający na przejazd pociągiem z Wadowic do Andrychowa. Kolejowe inwestycje, pomimo ograniczeń związanych z pandemią są kontynuowane. Współpracujemy z wykonawcami w budowaniu coraz lepszej kolei – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Pociągi na trasie do Zakopanego jadą nowym torem między Skawiną a Suchą Beskidzką, przez stacje Sucha Beskidzka, Jordanów oraz zmodernizowanym odcinkiem Sieniawa – Nowy Targ. Dla podróżnych jest wygodniejszy dostęp do pociągów na stacjach i przystankach: Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Lasek, Nowy Targ, Sieniawa. Perony są oświetlone oraz wyposażone w wiaty, ławki i czytelne oznakowanie. Modernizacja zapewniła dogodny dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania.

Na blisko 80 przejazdach jest bezpieczniej dla pasażerów pociągów, kierowców oraz pieszych. Zwiększył się poziom bezpieczeństwa na skrzyżowaniach toru i drogi pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką oraz Chabówką a Zakopanem. Sygnalizatory i nowe zabezpieczenia dodatkowo ostrzegają kierowców i pieszych. Nowa nawierzchnia jezdni ułatwia ruch drogowy.

Po zakończeniu wszystkich prac na trasie z Krakowa do Zakopanego podróż skróci się do ok. 2 godz. Ważnym efektem inwestycji są przebudowane stacje i przystanki, znacznie ułatwiające dostęp do kolei. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2023 r. Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

opr.s/

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDar serca dla chorych
Następny artykułPrzyspieszenie: Pierwsza szczepionka na COVID-19 zostanie zatwierdzona w UE we wtorek?