Wydawało się, że kurs CD Projektu po 14 grudnia w miarę się ustabilizował. W czwartek na zamknięciu akcje spółki kosztowały 309,20 zł. Tymczasem piątek przyniósł spadki porównywalne do tych z poprzedniego tygodnia. W pierwszej połowie dnia notowania spółki spadły poniżej 260 zł (około południa kurs wynosił 251,90 zł). Na zachowania inwestorów z pewnością miała wpływ decyzja podjęta przez Sony. Koncern wycofał ze sklepu online Playstation Store grę „Cyberpunk 2077”. Decyzja obowiązuje do odwołania, jest konsekwencją błędów i usterek w wersji gry na konsole starszego typu (Playstation 4 i Xbox One).
„SIE [Sony Interactive Entertainment] stara się zapewnić wysoki poziom satysfakcji klienta, dlatego zaczniemy oferować pełny zwrot pieniędzy wszystkim graczom, którzy kupili grę Cyberpunk 2077 za pośrednictwem PlayStation Store” – napisał w oświadczeniu koncern.
Komunikat w piątek wydał również CD Projekt: „Decyzja podjęta została po konsultacjach spółki z przedstawicielami SIE dotyczących umożliwienia realizacji zwrotu gry osobom które zakupiły ją w wersji cyfrowej poprzez PlayStation Store i chciałyby dokonać jej zwrotu. Wszystkie dotychczas sprzedane poprzez PlayStation Store cyfrowe egzemplarze gry pozostają dostępne do użytkowania przez dotychczasowych nabywców. Gracze mogą niezmiennie nabywać pudełkową wersję gry w sprzedaży bezpośredniej lub wysyłkowej. Zarówno cyfrowe, jak i fizyczne kopie gry nieprzerwanie objęte będą wsparciem i otrzymywać będą przyszłe aktualizacje od spółki”.
Problemy z grą na starsze typy konsoli
Właśnie wersja gry na konsole starszej generacji okazała się największym kłopotem dla CD Projektu po premierze „Cyberpunk 2077”. Doskonale widać to było w ocenach graczy.
– Według portalu Metacritic oceny to 2,8 wersji na PS4 i 3,8 wersji na Xbox One w dziesięciopunktowej skali. Są one spowodowane problemami związanymi z optymalizacją gry, płynnością rozgrywki oraz błędami i problemami ze stabilnością – mówił w rozmowie z „Forbesem” Maciej Kietliński, analityk rynku akcji w Noble Securities.
Zgłaszane problemy obejmują np. niestabilną liczbę klatek na sekundę. Osoby z najnowszymi wersjami konsol nie doświadczyły podobnych problemów. To wszystko wymusiło reakcję zarządu CD Projektu.
„W pierwszej kolejności chcemy przeprosić Was za to, że przed premierą nie zaprezentowaliśmy rozgrywki z „Cyberpunka 2077” na konsolach poprzedniej generacji, co utrudniło Wam podjęcie świadomej decyzji dotyczącej zakupu. Wiemy, że powinniśmy poświęcić więcej czasu i uwagi na dopracowanie naszej gry na PlayStation 4 i Xbox One. Nie ustajemy w pracy nad naprawą błędów oraz polepszeniu doświadczenia płynącego z gry” – tak zaczynało się specjalne oświadczenie opublikowane w poniedziałek.
Firma zobowiązała się również do wydania łatek ulepszających „Cyberpunk 2077”. Jak deklarowało szefost … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS