BMW R 18 bez wątpienia było jedną z najważniejszych motocyklowych premier 2020 r. Niemiecka marka weszła na nieznany sobie do tej pory rynek, a sercem nowej maszyny jest największy seryjny dwucylindrowy bokser w historii. Ogromny silnik o pojemności 1802 cm3 doczekał się przed premierą swojej własnej promocji pod postacią dwóch customowych motocykli mających na celu prezentowanie tej jednostki napędowej. Pierwszym był japoński Custom Works Zon Departed, a drugim The Revival Birdcage od działającego w USA Revival Cycle.
Nazwa The Revival Birdcage mówi sporo o wyglądzie tego motocykla. Faktycznie prezentuje się on jak klatka dla ptaków – jest to złożona z cienkich tytanowych rurek rama obudowująca silnik Big Boxer. I niewiele więcej. Małe siedzisko, nierzucające się w oczy koła i minimalistyczna kierownica oraz przednie zawieszenie. To wszystko pokazuje, że w tym customie chodziło właśnie o prezentację silnika.
Tak lekko wyglądająca rama wymagała użycia tytanu. Alan Stulberg, szef Revival Cycle, przyznał, że to był pierwszy raz, gdy jego zespół pracował z tym metalem i było to wyzwaniem samym w sobie. Jak stwierdził – najważniejsze, że udało się osiągnąć zamierzony efekt niemal przeźroczystej ramy. The Revival Birdcage wymagał sporo pracy. Mimo swojego minimalistycznego wyglądu stworzenie go zajęło sześć miesięcy. Inspiracją (np. dla wygiętej ku dołowi kierownicy) były motocykle, na których Ernst Hennes bił rekordy prędkości w latach 20. i 30. XX wieku.
Alan Stulberg przyznał, że od zawsze był fanem silników typu bokser, a przy tej wielkości i wyglądzie silnika z BMW R 18 sama jednostka napędowa dała możliwość na stworzenie wyjątkowego projektu. Była to też zapowiedź tego, że BMW R 18 będzie motocyklem stworzonym do customizacji.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS