Teraz bardzo wiele zależy od prezesa PKN Orlen. Z jednej strony ten zakup jest transakcją biznesową, jednak w tej chwili, kiedy spółka, w której dominującą rolę ma Skarb Państwa przejmuje część rynku medialnego, to odpowiedzialność jest podobna do odpowiedzialności za rynek mediów publicznych
– powiedział w telewizji wPolsce.pl Krzysztof Skowroński, prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.
Tutaj bardzo wiele zależy od strategii. Kupić jest łatwo. Pytanie, co dalej. Należy delikatnie podejść do materii mediów regionalnych
– dodał gość Edyty Hołdyńskiej.
Jeżeli miałbym sobie wyobrazić przyszłość prasy regionalnej to doradzałbym stworzenie systemu autonomii prasy regionalnej. To wszystko trzeba policzyć i zastanowić się, czy prasa lokalna może sama się utrzymać. To by było najlepsze rozwiązanie. Chodzi o to, by zwiększyć pluralizm na rynku, ale też utrzymać jakość poważnej debaty politycznej i tego, co się dzieje w regionach
– mówił.
Wierzę w mądrość Daniela Obajtka i to, że uda mu się wybudować prawdziwy chiński mur oddzielający biznes od redakcji. Jeżeli Orlen nie zbuduje odpowiedniej konstrukcji prawnej, nowa władza zrobi nowe porządki, a wtedy może wydarzyć się coś złego, media regionalne mogą przeżywać biedę, albo upaść.
– przestrzegał.
Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich już w 2015 r. opisując rynek medialny w Polsce widziało zagrożenia związane z tym, że większość rynku prasy regionalnej w Polsce została przejęta przez koncern niemiecki.
To było coś nie tylko z punktu widzenia kapitału, ale warsztatu pracy dziennikarskiej negatywnego. Koncern niemiecki kierował się zyskiem, więc nastąpiła redukcja zatrudnienia, kosztów. Wszystkie konsekwencje poniosła prasa lokalna. To, co się wydarzyło w toku ewolucji, ze względu na rynek medialny jest negatywne. Już wtedy apelowaliśmy o to, by zmienić rynek medialny w Polsce
– przypominał prezes SDP.
edy
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS