A A+ A++

Firma może robić na klientach dobre lub złe wrażenie. Z punktu marketingowego oczywiście lepsze jest to dobre, ale aby je osiągnąć, trzeba się nierzadko bardzo postarać. Zwłaszcza że czynników wpływając na ogólne postrzeganie firmy i wyrabianie sobie o niej opinii jest naprawdę wiele. To nie tylko sposób załatwiania spraw i formalności, jakość obsługi klienta, zakres świadczonych usług, ale też rzeczy tak prowizoryczne jak… wystrój i design wnętrza.

Meble mają znaczenie

Ważną częścią każdego designu są meble biurowe. Krzesła, fotele, biurka, stoły konferencyjne albo sofy i pufy w poczekalniach mają znaczący wpływ na to, czy klient będzie miał dobry czy zły humor i jakie wrażenie wywrze na nim firma. Oczywiście meble muszą być czyste, zadbane, nieuszkodzone: wszelkie brudne plamy, zadrapania czy podarcia np. na tapicerce od razu je dyskwalifikują i takie egzemplarze powinny być jak najszybciej wymienione. Oderwane kółko od fotela, połamana nóżka przy krześle, chyboczący się blat biurka to również cechy, które eliminują meble z użytku. Niestety wciąż wiele firm nie przykłada do tego większej wagi i zupełnie nie rozumie, że może się to bezpośrednio odbijać na ich opinii.

Wygodne meble dla klientów

Niektórzy przedsiębiorcy zainwestowali już dawno w komfortowe, ergonomiczne fotele biurowe dla swoich pracowników. Dostrzegli potencjał i korzyść, jakie płyną z takiego rozwiązania, między innymi zwiększoną wydajność pracy i mniejszą liczbę kontuzji. Jednak niewielu pamięta, że podobna zasada ergonomii działa też w przypadku klientów i im również należy się dostęp do wygodnych oraz funkcjonalnych mebli. Mogą to być tradycyjne i uniwersalne krzesła z www.ajprodukty.pl/meble-biurowe/krzesla-biurowe/6205400.wf które sprawdzą się w biurach, poczekalniach, recepcjach, na sali obsługi klienta. Mogą to być też bardziej zaawansowane technicznie fotele biurowe z regulacją wysokości siedziska, oparcia czy zagłówka. Te drugie spotkać można częściej w poważnych gabinetach oraz w salach konferencyjnych, gdzie omawiane są często ważne finansowe umowy z kontrahentami, a dobre wrażenie i odbiór firmy mogą zaważyć na ich podpisaniu.

Efektywność pracownika

Wpływ na postrzeganie firmy przez klientów ma również to, jak ją obsługiwani i czy pracownik zajmuje się nimi w sposób profesjonalny. Często jego rozdrażnienie, nerwowość, wyraźnie widoczny stres sprawiają, że obsługa jest mało rzeczowa, a klient wychodzi niezadowolony. Wbrew pozorom powodem takiego zachowania wcale nie musi być zły humor pracownika, ale… niewygodne meble. Źle dopasowane krzesło biurowe i samo biurko mogą powodować znaczny dyskomfort pracy, a dodatkowo przyczyniać się do powstania dolegliwości bólowych, na których skupia się pracownik. Brak zachowania ergonomii prowadzi więc bezpośrednio do pogorszenia się jakości obsługi klienta, a tym samym do negatywnej opinii, jaką nabywa o firmie. Cały proces działa jak sieć naczyń połączonych, gdzie już jeden źle dobrany mebel może, chociaż wydaje się to absurdalne, zaważyć na tym, jaką opinię ma dane przedsiębiorstwo i jakie wrażenie zrobiło na kliencie.

artykuł promocyjny

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDyżur ekspercki poświęcony świadczeniu wyrównawczemu dla opozycji antykomunistycznej i osób represjonowanych politycznie
Następny artykułPrognozuje się wystąpienie deszczu ze śniegiem