Bank Centralny Libanu wyemitował nowy banknot o nominale 100000 funtów libańskich, upamiętniający setną rocznicę powstania Wielkiego Libanu. Produkcję zlecono firmie CCL Secure, twórcy podłoża polimerowego Guardian™, za druk banknotów odpowiadała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, która jako pierwsza zastosowała podłoże polimerowe z zaawansowanym efektem soczewkowym CINEMA™.
Bank Centralny Libanu, znany ze swojej innowacyjności zarówno w zakresie projektów graficznych, jak i stosowanych zabezpieczeń zdecydował, że jako pierwszy na świecie wprowadzi do obiegu banknot polimerowy posiadający innowacyjne zabezpieczenie CINEMA™ oraz Vivid™ firmy CCL Secure.
Zintegrowane z podłożem zabezpieczenie CINEMA™ daje efekt trójwymiarowości, głębi i ruchu – zmieniają się daty w tle (1920-2020). Przed realizacją kontraktu dla Centralnego Banku Libanu PWPW pomyślnie przetestowała możliwości zadruku polimeru z zabezpieczeniem CINEMA™, wykonując we współpracy z firmą CCL Secure druk promocyjny poświęcony Charliemu Chaplinowi.
Banknot 100000 funtów libańskich zawiera także innowacyjne i użyte po raz pierwszy zabezpieczenie o nazwie Vivid™ – w miejscu transparentnego okienka, po podświetleniu lampą UV, pojawia się wielobarwny obraz, w tym przypadku jest to wizerunek drzewa cedrowego.
W banknocie znalazło się także autorskie rozwiązanie PWPW – transparentny efekt kątowy Mirage4Note® (uzyskiwany metodą druku stalorytniczego) oraz wielotonalny staloryt w miejscu drzewa cedrowego na krawędziach banknotu.
PWPW należy do ekskluzywnej grupy kilkunastu przedsiębiorstw na świecie mających odpowiednie kompetencje i zaplecze techniczne niezbędne do produkcji banknotów na podłożach polimerowych i hybrydowych. Ponadto od stu lat produkuje banknoty na tradycyjnym podłożu papierowym.
Działalność eksportowa Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych została doceniona na rodzimym rynku. W grudniu PWPW otrzymała wyróżnienie w kategorii Globtroter w dziewiątej edycji konkursu Polska Firma – Międzynarodowy Czempion.
„Produkty i usługi PWPW są obecne na każdym kontynencie, a liczba klientów zagranicznych rośnie z roku na rok. Od ponad 10 lat cieszymy się już renomą na rynkach Ameryki Południowej i Środkowej, także w Europie. Azja jest dla nas perspektywicznym rynkiem. PWPW otrzymuje stamtąd dużo zapytań, zrealizowaliśmy już pierwsze kontrakty. Sprzedaż zagraniczna jest dla PWPW z pewnością jednym z kluczowych kierunków rozwoju” – podsumował Maciej Biernat, prezes zarządu PWPW.
Źródło informacji: PWPW
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS