Skoda poszerza swoją ofertę modeli zelektryfikowanych. Po zaprezentowaniu hybrydowego Superba iV oraz Octavii RS, przyszedł czas na kolejną hybrydę typu plug-in. Tym razem cywilną odmianę Octavii.
Oznaczenie „iV” w Skodzie jest dedykowane samochodom zelektryfikowanym. Czeski producent w swoim portfolio ma już kilka takich aut. Wśród nich można wymienić m.in. Superba iV (hybryda plug-in), Citigo iV (elektryk) czy niedawno zaprezentowaną Octavię RS w odmianie hybrydowej typu plug-in (245 KM) czy wchodzącego za chwilę na rynek w pełni elektrycznego Enyaqa iV. Teraz to grono poszerzone zostanie o klasyczną Octavię w wersji plug-in hybrid.
CZYTAJ TAKŻE: Skoda rozpoczęła produkcję elektrycznego SUV-a
Układ napędowy Skody Octavii iV jest współdzielony z większym bratem – Superbem iV oraz innymi autami z grupy Volkswagena takimi jak: Audi A3 45 TFSIe, Volkswagen Golf GTE, Seat Leon eHybrid i Cupra Leon eHybrid. Oznacza to, że pod maską pracuje benzynowy silnik 1.4 TSI (150 KM), jednostka elektryczna (110 KM) oraz sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów. Łączna moc układu wynosi 204 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala osiągnąć pierwszą setkę po 7,7 sekundy. W trybie czysto elektrycznym auto może pokonać do 60 km – to dane producenta. Ma być to możliwe dzięki zastosowaniu akumulatora o pojemności 13 kWh.
Ceny modelu z oznaczeniem „iV” rozpoczynają się od 138 900 zł za wariant liftback. Do nadwozia kombi trzeba dopłacić 3900 zł (od 142 800 zł). Auto w standardzie jest bogato wyposażone. Wariant Ambition posiada m.in. światła Top Led, kamerę cofania, czujniki parkowania z tyłu czy bezkluczykowy dostęp do pojazdu.
Wśród konkurencji zaproponowana cena za Skodę Octavię iV wydaje się być przystępna. Model ten od zawsze był przypisywany do segmentu C, ale swoimi wymiarami bliżej jest mu do segmentu D. Z tego względu jest trudny do porównania, gdyż pod względem ceny przebija konkurencję z wyższej klasy, a gabarytami te z niższej. Obecnie dopiero wprowadzane są hybrydowe wa … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS