A A+ A++

Sunday Energy planuje debiut na NC w II kw. ’21; pierwsze przychody na rynku węgierskim jeszcze w ’20

10.12.2020r. 11:03


Sunday Energy, dostawca rozwiązań z rynku fotowoltaiki, planuje debiut na NewConnect w drugim kwartale 2021 r. – poinformował prezes Michał Sochacki podczas czwartkowego webinaru. Spółka wkrótce chce zawrzeć kontrakty z odbiorcami B2B na Węgrzech i spodziewa się pierwszych przychodów na tym rynku jeszcze w grudniu.


“Rynek węgierski jest pierwszym rynkiem zagranicznym, na którym chcemy zaistnieć. (…) Nasze panele są na Węgrzech, odbywają się spotkania i prezentacje to jest kwestia dni, tygodni kiedy zawrzemy pierwsze kontrakty z naszymi odbiorcami B2B” – powiedział prezes.

“Pierwsze przychody z tego rynku powinny pojawić się w tym miesiącu. Już pierwsze partie naszych towarów są na Węgrzech i sprzedaż zaczęła funkcjonować. Jest oferta, zainteresowanie – to kwestia dni, kiedy będą pierwsze transakcje” – dodał.

Sochacki powiedział, że zarząd planuje wejście na kolejne rynki w regionie, ale obecnie za wcześnie mówić, kiedy do tego dojdzie i o jakie kraje chodzi.

W czwartek zakończyła się emisja akcji spółki o wartości 4 mln zł. Pozyskane środki mają zostać przeznaczone na wzrost skali sprzedaży paneli i inwerterów oraz rozwój nowych usług dla branży, takich jak zarządzanie komponentami PV na rynku wtórnym i budowa narzędzi poprawiających współpracę między instalatorami i klientami detalicznymi.

W prezentacji Sunday Energy podało, że planowany termin wprowadzenia akcji do obrotu na rynku NewConnect to drugi kwartał 2021 r.

Prezes ocenił, że zakończenie programu “Mój prąd” wcześniej niż było to zapowiadane nie wpłynie na plany spółki, która ma zdywersyfikowane ścieżki przychodów, a opłacalność inwestycji w fotowoltaikę może podnieść zapowiadany wzrost cen prądu.

“Mamy prognozy, że cena prądu wzrośnie dwukrotnie w ciągu dziesięciu lat. (…) Z punktu widzenia naszego biznesu – ta informacja wpływa na opłacalność inwestycji w OZE, zwłaszcza w fotowoltaikę” – dodał.

Sochacki pytany o perspektywy spółki na najbliższe lata ocenił, że za rok Sunday Energy powinno być “kilkukrotnie większe”, a w kolejnych latach notować skokowe wzrosty m.in. dzięki koniunkturze w branży.

Sprzedaż Sunday Energy w okresie styczeń-październik 2020 r. wyniosła 4,2 mln zł, z czego na październik przypadało 1,35 mln zł.

“Wynik w październiku to skumulowana praca z trzech wcześniejszych miesięcy – widzimy, że jest to skok, który w przyszłym roku będzie powtarzalny, wynika z realizacji większego kontraktu. Pracujemy nad kilkoma takimi kontraktami – widzimy, że to będzie trwały trend” – dodał.

Działalność Sunday Energy opiera się na podstawowym filarze fotowoltaicznym i filarze uzupełniającym, związanym z dodatkowymi usługami i produktami dot. OZE, tj. pompy ciepła, magazyny energii itd. Spółka zajmuje się także developmentem farm (aktualnie trwają prace nad projektami o mocy 10 MW, w przygotowaniu inwestycje rzędu 100 MW) oraz rozwija nowe kierunki biznesowe.

Spółka powstała w 2015 roku w Siedlcach.

PAP

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułEmerytury mundurowe a cywilny staż pracy
Następny artykułRAPORT: Ponad 13,5 tysiąca nowych przypadków. 470 zgonów