Ducati przez pięć kolejnych tygodni prezentowało swoje nowości na sezon 2021. Multistrada V4, nowy Monster, Diavel w wersji Lamborghini, nowy Scrambler, czy spektakularne Panigale V4 SP to tylko część spośród zaprezentowanych premier. Zebraliśmy je dla was wszystkie w jednym filmie.
W tym roku zabrakło tradycyjnych targów EICMA w Mediolanie. Producenci musieli znaleźć inne sposoby na pochwalenie się swoimi nowościami na sezon 2021 i w większości przypadków rozwiązaniem były prezentacje w online. Ducati podzieliło swoje premiery na pięć kolejnych prezentacji.
Zobaczyliśmy nowe Ducati Multistrada V4, Panigale V4 SP, Diavela w wersji Lamborghini, Ducati Supersport 950, dwie nowe wersje XDiavela, nowego Monstera i Scramblera. Jeśli przegapiliście którąkolwiek z premier, mamy coś specjalnie dla was!
Opowiedzieliśmy o wszystkich nowościach w naszym ostatnim filmie, abyście mogli usiąść wygodnie w fotelu i zobaczyć je wszystkie w jednym miejscu, bez konieczności przeglądania dziesiątek artykułów. Film znajdziecie poniżej:
Pierwszą zaprezentowaną nowością była Mulistrada V4. Na pokładzie zupełnie nowy silnik Granturismo generujący 170 KM mocy i 125 Nm momentu. Wbrew naszym podejrzeniom nie jest to wariacja na temat jednostki stosowanej w modelach Panigale oraz Streetfighter V4, tylko zupełnie nowy silnik.
Najnowsza turystyczna wyścigówka Ducati ma nie tylko zupełnie nowy silnik, ale również nowe podwozie, wyposażenie i do tego wyraźnie odświeżony wygląd.
Na forach miłośników Ducati zawrzało po tym, jak okazało się, że silnik nowej Multistrady V4 nie ma rozrządu desmodromicznego. Nie wszystkim spodobał się również fakt, że z tyłu, zamiast monowahacza, pojawił się wahacz podwójny.
Wśród ciekawostek należy wymienić fakt, że nowa Mulistrada V4 na życzenie klienta może zostać opcjonalnie wyposażona w system radarów, pozwalających m.in. na automatyczne dostosowanie prędkości do pojazdu poprzedzającego (tempomat adaptacyjny). Na pulpicie pojawił się również rozbudowany zestaw multimedialny z nowymi funkcjami.
Kolejne prezentacje Ducati to dwie nowe wersje modeli XDiavel. Będą to wersje Black Star oraz Dark. Różnią się wyglądem i wyposażeniem. Silnik dostosowano do norm Euro 5 oraz nieznacznie zwiększono jego moc do okrągłych 160 KM.
W zależności od wersji, w wyposażeniu XDiavela znajdziemy kontrolę trakcji, tryby jazdy, ABS działający w złożeniu, asystenta startu oraz tempomat.
Naszym zdaniem jedną z najpiękniejszych i zasługujących na największą uwagę nowości jest nowe Ducati Supersport 950. Wyraźnie poprawiono wygląd, a przed oczami kierowcy pojawił się kolorowy wyświetlacz. Silnik nadal generuje 110 KM mocy, ale teraz został dostosowany do normy Euro 5.
Supersport 950 może się również pochwalić poważnymi zmianami w elektronice. Znajdziemy tu teraz sześcioosiowy moduł IMU, znany m.in. z modeli Panigale i Multistrada. Na pokładzie jest Cornering ABS Boscha, Ducati Traction Control EVO, Ducati Quick Shift EVO i Ducati Wheelie Control EVO. W wersji S dostajemy w pełni regulowany przedni widelec Öhlins.
Najbardziej sportową spośród nowości Ducati 2021 jest oczywiście nowe Panigale V4 SP. Moc nadal wynosi 214 KM, ale motocykl otrzymał m.in. karbonowe koła! Do tego zaciski Brembo Stylema R i wyjątkowo nietuzinkowy wygląd!
Panigale V4 w wersji SP to również dwa tryby jazdy Race A i Race B (jeden z ograniczeniem momentu obrotowego na pierwszych biegach i drugi bez żadnych ograniczeń…). Na sucho Panigale V4 SP waży 173 kg.
Kolejną nowością, która zrobiła dużo hałasu i przy okazji wzbudziła wiele kontrowersji, był nowy Monster. Tu główną przyczyną kontrowersją jest oczywiście brak stalowej, kratownicowej ramy, zastąpionej w Monsterze aluminiową. Włosi tłumaczą zmiany ograniczaniem masy własnej motocykla.
Nowy Monster jest lżejszy od Monstera 821 o 14 kg. Ponadto urosła pojemność i moc silnika. Obecnie jest to 937 cm3 i 111 KM. Nowy Monster będzie również dostępny w wersji na prawo jazdy kategorii A2 (podobnie jak omawiany wcześniej Supersport 950).
Zmiany w masie własnej i osiągach Monstera wskazują, że możemy mieć teraz do czynienia z wybitnie zabawowym motocyklem… Zmiany dotyczące wyglądu pozostawiamy wam do indywidualnych ocen.
W ofercie pojawiła się ponadto specjalna limitowana wersja Ducati Diavel Lamborghini. Ten ekskluzywny motocykl zostanie wyprodukowany w liczbie tylko 630 sztuk. Wyróżnia go wyjątkowy wygląd i liczne nawiązania do samochodów Lamborghini, w tym specjalnie przygotowany wzór felg i karbonowe dodatki. Jeśli chodzi o silnik i główne podzespoły, to wszystko identycznie jak w Diavelu w wersji S.
W świecie Ducati Scrambler pojawiły się po pierwsze dwa nowe malowania dla wersji Icon oraz Desert Sled, po drugie zupełnie nowy Scrambler Nightshift. Silniki Scramblerów dostosowano do norm Euro 5.
Premiery dodatkowo urozmaicono prezentacjami ekskluzywnych rowerów elektrycznych, ale na tych się nie znam, więc temat przemilczę. Jednocześnie nie mówię, że nie chciałbym kiedyś spróbować i takiej zabawy!
Patrząc na te wszystkie nowości Ducati naprawdę nie mogę się już doczekać nowego sezonu i premierowych testów!
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS