Tył motocykla jest ważnym elementem dla jego stylu i ogólnego wyglądu. Czasem producenci umieszczają tablicę w takim miejscu, że jest ona pierwszym elementem, który chcielibyśmy zmienić. Właśnie weszła w życie nowelizacja prawa o ruchu drogowym, która może w tej kwestii sporo namieszać.
Do 4 grudnia nie było żadnych problemów z przenoszeniem tablicy rejestracyjnej motocykla w inne miejsce. Niestety, w tym dniu weszła w życie nowelizacja Prawa o ruchu drogowym, która wprowadziła dwie, ważne zmiany. Po pierwsze zabroniła umieszczania tablicy rejestracyjnej w innym miejscu, niż konstrukcyjnie do tego przeznaczone. W drugim punkcie nowelizacja zabroniła umieszczania tablic zmniejszonych na pojeździe, w którym producent przygotował miejsce na tablicę jednorzędową.
Druga nowelizacja wydaje się jasna. Chodzi o to, aby zmniejszone tablice montować tylko w pojazdach, sprowadzonych ze stref, w których takie tablice występują. Jeżeli kupujemy europejski samochód z dużym miejscem na tablicę jednorzędową, to nie będziemy mogli dla subiektywnej poprawy jego wyglądu zamontować na nim tablicy “amerykańskiej”. Niestety, pierwsza nowelizacja niebezpiecznie pasuje do sytuacji, w której przekładamy tablicę rejestracyjną motocykla w inne miejsce, bo nie podoba nam się punkt, który przewidział na nią producent. Doskonałym przykładem jest Harley Davidson Low Rider S, którego testował Barry:
Przenoszenie tablic w inne miejsce jest również bardzo popularne w przypadku motocykli custom. W ich przypadku jednak problemem może być wskazanie miejsca, które konstrukcyjnie przewidział na taką tablicę producent. Motocykle custom mają albo elementy, pochodzące od różnych producentów, albo wykonywane ręcznie. Może to dotyczyć całej ramy, która często jest albo bardzo mocno modyfikowana, albo wykonywana ręcznie, aby nasz custom był naprawdę wyjątkowy i niepowtarzalny. W takich przypadkach diagności na stacjach kontroli pojazdów mogą mieć duże trudności ze zidentyfikowaniem konstrukcyjnie przeznaczonego na tablicę miejsce i raczej nie będą robić problemów przy okresowych badaniach technicznych motocykla. W przypadku takich motocykli, jak Harley Davidson Low Rider S łatwo jest wskazać miejsce, przewidziane na tablicę przez producenta. Tutaj mogą się pojawić problemy zarówno przy badaniach technicznych, jak i podczas kontroli drogowych, w trakcie których policja jest zobowiązana zatrzymać dowód rejestracyjny w przypadku stwierdzenia niezgodnych z prawem modyfikacji.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS