Zapowiadane wcześniej przejęcie firmy Slack przez giganta usług biznesowych w chmurze, Salesforce – stało się faktem. Transakcja opiewa na niebagatelną sumę 27,7 miliarda dolarów.
“Salesforce i Slack razem ukształtują przyszłość oprogramowania dla sektora enterprise i dokonają transformacji w świecie pracy zdalnej” – powiedział dyrektor generalny Salesforce, Marc Bienioff.
Salesforce przejmuje Slacka za 27,7 mld dolarów
Slack to komunikator grupowy, umożliwiający zaawansowaną współpracę w firmach czy organizacjach. Jego jedną z największych zalet jest to, że integruje się z wieloma szeroko używanymi w branży systemami czy programami, na których pracuje wiele korporacji. Takich aplikacji jest ponad 2400.
Razem z Salesforce, czyli platformą do zarządzania wsparcia obsługi klienta i sprzedaży (CRM) na masową skalę, Slack ma pomóc firmie Salesforce w rywalizacji z największym konkurentem – Microsoftem.
Potentat z Redmond od dłuższego czasu zdystansował Slacka swoim Microsoft Teams w liczbie użytkowników. Teamsy bardzo zyskały również na pandemii, podczas gdy Slack nie potrafił, w dobie Zooma i Teamsów, powiększyć grona odbiorców.
Najważniejszym aspektem tej transakcji jest usługa Slack Connect, czyli swoisty łącznik do integracji usług Salesforce z systemami klientów z sektora enterprise. Slack ma zastąpić Salesforce Customer 360, jako narzędzie do komunikacji z konsumentami.
Znaczna część pracy w sprzedaży będzie możliwa w ramach Slacka, bez potrzeby przeskakiwania do innych aplikacji, bo te najważniejsze integrują się właśnie z nim.
Transakcja zostanie formalnie sfinalizowana w drugim kwartale 2021 roku. Udziałowcy Slacka otrzymają po 26,79 dolara w gotówce i 0,0776 udziału w akcjach Salesforce za każdą akcję Slacka.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS