A A+ A++

W ostatnim odcinku premierowego serialu Ducati zaprezentowało nową generację modelu Monster.

Ducati Monster to jeden z najbardziej rozpoznawalnych motocykli Ducati. Od czasu premiery sprzedano 350 tysięcy sztuk tego modelu. Teraz przyszedł czas na kolejną zmianę warty. Przed wami nowy Monster.

NAS Analytics TAG

Zgodnie z przewidywaniami, Monster stracił kratownicową ramę na rzecz niewielkiej i lekkiej konstrukcji wykonanej z aluminium. Sylwetka motocykla nadal jest zwarta i agresywna. Rama jest wzorowana na modelu Panigale. Nowy Monster waży 166 kilogramów podczas gdy Monster 821 ważył 180 kg. Tak, też sprawdziliśmy kilka razy, czy producent nie pomylił się w liczbach. Maksymalna moc silnika wzrosła do 111 koni mechanicznych, a moment obrotowy wynosi 93 Nm. Stało się tak dzięki zwiększeniu pojemności do 937 cm3. Poprawiono także środkowy zakres obrotów, co ma pomóc w szybkim pokonywaniu zakrętów. Motocykl będzie dostępny również ze zmniejszoną mocą, dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

Stylistycznie również dużo się wydarzyło. Największą uwagę zwraca bardziej usportowiony ogon oraz przednie kierunkowskazy ukryte pod zbiornikiem paliwa. Warto dodać, że kierunkowskazy mają funkcję automatycznego wyłączania. Trzeba przyznać, że wygląda to spektakularnie. Ducati chciało usunąć wszelkie niepotrzebne elementy, by uzyskać wrażenie lekkości. Reflektor posiada światło do jazdy dziennej z czujnikiem zmierzchu umieszczonym w zegarach. W wersji Plus otrzymamy owiewkę w kolorze nadwozia oraz nakładkę na siedzenie pasażera. Ducati idzie jednak dalej i umożliwi dostosowanie Monstera do swoich preferencji. W katalogu akcesoriów znajdą się aluminiowe i carbonowe elementy, a także ozdobne naklejki i plastiki w specjalnych malowaniach.

Siedzisko znajduje się na wysokości 820 mm, ale można je obniżyć do 800 mm przy pomocy akcesoryjnej kanapy. Oprócz tego producent udostępni zestaw obniżający zawieszenie. To pozwoli obniżyć Monstera do 775 mm. Kąt główki ramy został zwiększony do 36 stopni – to o 7 stopni więcej niż w poprzednim Monsterze. Dzięki temu motocykl będzie zwinniejszy. Kierownicę cofnięto o 7 centymetrów. Ten zabieg pozwoli uzyskać bardziej wyprostowaną sylwetkę, podczas gdy na Monsterze 821 jest ona agresywna.

Nowy Monster to również pakiet elektroniki w postaci Cornering ABS, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Ducati Launch Control oraz Ducati QuickShifter. Do dyspozycji jeźdźca są trzy tryby jazdy – Sport, Touring i Urban. Nowe zegary TFT przypominają te z Panigale, co jest ogromną zmianą na plus w porównaniu do poprzednich, które były już nieco przestarzałe na tle konkurencji.

Nowy Monster pojawi się w salonach w kwietniu 2021 roku. Trzeba przyznać, że Ducati dokonało sporej rewolucji w modelu Monster. Co będzie dalej? Skoro nowy Monster jest dostępny dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2, to możemy przypuszczać, że z oferty zniknie Monster 797. Podczas prezentacji nie było mowy o Monsterze 1200, ale wcześniej Claudio Domenicali zapowiadał prace nad modelem Streetfighter V2. Czy to oznacza, że będziemy mieli tylko jedynego słusznego Monstera? 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMacierewicz ujawnił lokalizację elektrowni jądrowej w Polsce. Podał datę jej ukończenia
Następny artykułŁukaszenko: pod Warszawą i w Kijowie są centra służb USA działające przeciw Białorusi