A A+ A++

Badania prowadzone m.in. w MIT pokazują, że grupy zadaniowe, w których są i kobiety, i mężczyźni, mają lepsze wyniki w analizie logicznej, koordynacji, planowaniu oraz rozwiązywaniu problemów. Badacze z Uniwersytetów Columbia i Maryland dodają, że jeśli kobiety piastują wysokie stanowiska menedżerskie, to wydajność takich firm wzrasta. Dzieje się tak dzięki innowacyjnym strategiom, kreatywności i współpracy, które – jak podkreślają autorzy – są podwalinami ekonomii przyszłości.

Większa obecność kobiet wśród osób zarządzających przekłada się też na dbałość o społeczną odpowiedzialność biznesu, ogranicza korupcję i zmniejsza skłonność do zwalniania pracowników w związku z kryzysem. Ostatnio Google prowadził badania nad cechami idealnego zespołu. Najważniejszą z nich okazało się „psychologiczne bezpieczeństwo”, czyli klimat zaufania i szacunku, w którym pracownicy czują się komfortowo i nikt nikogo nie udaje. Interpersonalne umiejętności, budowanie i pielęgnowanie relacji od zawsze pozostają domeną kobiet. Biznes to widzi i reaguje, coraz częściej proponując kobietom funkcje zarządcze.

Kobiety w biznesie, nauce i technologiach

Na przestrzeni ostatniej dekady na terenie Unii Europejskiej nastąpił przyrost udziału kobiet wśród kadry wyższego szczebla – z 11 do 27 proc. W Polsce wartości te wynoszą odpowiednio 10 i 21 proc., co plasuje nas na 18. miejscu (dane Eurostatu, 2018). Polki znalazły się za to wysoko ponad unijną średnią, jeśli chodzi o udział w liczbie naukowców i inżynierów. W UE w 2017 r. wśród naukowców i inżynierów 41 proc. stanowiły kobiety. W Polsce ten odsetek wyniósł 48 proc. Boston Consulting Group w 2018 roku przeanalizował osiągnięcia 350 start-upów – okazało się, że z każdego otrzymanego dolara właścicielki kobiety generowały 78 centów przychodu, a mężczyźni – zaledwie 31 centów.

W raporcie Bank of America z 2018 roku możemy przeczytać, że to kobiety, a nie mężczyźni częściej używają najnowszych technologii do zarządzania biznesem i promowania firmy. Na przykład 33 proc. kobiet używa mobilnych urządzeń do cyfrowej bankowości, a 44 proc. do mediów społecznościowych. Wśród mężczyzn jest to odpowiednio 26 i 33 proc. W kontekście wyrównywania szans wciąż mamy wiele do zrobienia, ale jedno jest pewne – pozytywne zmiany dzieją się na naszych oczach.

Kobiety w nowej normalności

Inteligentne testy na temat gorączki koronawirusa, przeprowadzone przez firmę NEUROHM wiosną tego roku w 20 państwach na 5 kontynentach, nie pozostawiają wątpliwości – kobiety są liderem przemian, jakie wywołuje pandemia.

  1. Kobiety są bardziej zdyscyplinowane (Przestrzegam zaleceń związanych ze społecznym dystansowaniem się).
  2. Kobiety są bardziej empatyczne (Robię, co w mojej mocy, aby chronić innych).
  3. Kobiety są gotowe, aby dostosować się do nowych realiów (Zmiana stylu życia będzie konieczna; Wzrośnie rola internetu w pracy).
  4. Kobiety są bardziej optymistyczne (Szukam dobrych stron obecnej sytuacji; Koronawirus wydobywa w ludziach to, co najlepsze).

Na wszystkie przedstawione w nawiasach twierdzenia kobiety odpowiadały „TAK” istotnie częściej niż mężczyźni. Uwaga, w inteligentnych testach nie da się „zawyżać” wyników, gdyż specjalne algorytmy wykrywają to i korygują. Reasumując, międzynarodowe dowody są niepodważalne.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowy supermarket w galerii handlowej. Otwarcie w środę
Następny artykułIsle of Man TT 2021 oficjalnie odwołane. Winna pandemia koronawirusa