A A+ A++

Apple niezgodnie z prawdą i agresywnie reklamowało smartfony iPhone, jako wododoporne, uznał włoski urząd ochrony konkurencji. Włosi uznali, że zapewnienia Apple wprowadzały konsumentów w błąd. Według włoskiej agencji Apple przez lata reklamowało serię iPhone’ów jako wodoodporne, ale nie zaznaczało, że wodoodporność jest zapewniona tylko w szczególnych warunkach.

Badanie przeprowadzone przez włoską agencję udowodniło, że niektóre z modeli iPhone’ów zachowywało wodoodporność przez 30 minut na głębokości 4 metrów tylko w ściśle kontrolowanych warunkach laboratoryjnych. Nie zachowywały natomiast wodoodporności w realnych warunkach, zwłaszcza gdy woda nie była idealnie czysta.

Agencja uznała praktyki reklamowe Apple za wprowadzające w błąd. Za agresywne uznała praktyki odrzucania gwarancji związanych z zalaniem lub zamoczeniem smartfona. Dotyczy to modeli od iPhone 8 do 11 Pro Max.

Apple została ukarana grzywną 10 mln euro. To nie pierwszy przypadek, gdy Włosi wymierzyli karę Apple. W 2018 firma otrzymała grzywnę 5 mln euro za spowalnianie smartfonów po aktualizacjach.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPiastri z Premą w F2
Następny artykułPolak Węgier – towarzysze broni