Składy czeskiego przewoźnika wyruszą 14 grudnia, pokonując zmienioną trasę – zamiast Zebrzydowic i Pszczyny pociągi zatrzymają się na stacjach Chałupki, Wodzisław Śląski i Rybnik.
– Szukamy nowych możliwości na polskim rynku i te nowe połączenia są jednymi z nich. Wierzymy, że to nowe połączenie podniesie liczbę pasażerów – komentuje Emil Sedlařík, rzecznik prasowy Leo Express.
Zobacz także
Leo Express z Rybnika do Pragi i Krakowa dwa razy w tygodniu
Z Rybnika do Pragi (przez Bogumin, Ostrawę, Ołomuniec) pociągi Leo Express będą odjeżdżały w poniedziałki i soboty o 6.53. Podróż potrwa 4 godziny i 20 minut – na stację docelową dotrzemy o godzinie 11.27.
Pociągi z Pragi do Rybnika będą jeździły w piątki i niedziele o godzinie 16.08 i po 4 godzinach i 14 minutach będą meldowały się w Rybniku o godzinie 20.36.
Z Rybnika do Krakowa (przez Katowice Ligotę, Katowice, Mysłowice, Jaworzno Szczakową, Trzebinię) Leo Express będzie odjeżdżać w piątki i niedziele o godzinie 20.39 i po niecałych 2 godzinach dojedzie do Krakowa na godzinę 22.23.
Pociągi z Krakowa do Rybnika będą jeździły w poniedziałki i soboty o godzinie 5.03 i po godzinie i 40 minutach będą meldowały się w Rybniku o godzinie 7.05.
Według strony przewoźnika ceny w klasie Economy z Rybnika wyglądają następująco: do Pragi od 39,50 zł, do Krakowa i Katowic od 8,40 zł a do Ołomuńca od 15,30zł.
PKP Intercity gotowe na czeskiego konkurenta
Oficjalnie polski przewoźnik konkurencji się nie boi. Argumentuje to m.in. znacznie bogatszą ofertą połączeń niż Leo Express, który realizuje cztery kursy w tygodniu na trasie Praga – Kraków.
– Wybierając się do stolicy Czech pasażerowie PKP Intercity mogą dotrzeć zgodnie z obecnym rozkładem 6 parami pociągów, które kursują 7 dni w tygodniu. Są to połączenia między innymi z Krakowa, ale także z Warszawy i Katowic. Pociągi przewoźnika docierają także do Ostrawy, w tym kierunku jeździ 15 par pociągów, kursujących codzienne od poniedziałku do niedzieli – mówi Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity S.A.
Zwraca uwagę, że spółka również ma atrakcyjne ceny biletów:
– Ponadto PKP Intercity łączy ofertę regularnych połączeń międzynarodowych z możliwością zakupu biletów w atrakcyjnych cenach. Bilety na połączenie Kraków/Katowice – Ostrawa/Ołomuniec/Pardubice są dostępne już od 9,90 euro, Kraków/Katowice – Wiedeń od 9,90 euro, Kraków/Katowice – Praga od 14,90 euro, Kraków/Katowice – Bratysława/Budapeszt od 19,00 euro, a bilety na nowe połączenie Krakowa i Katowic z Berlinem można nabyć od 19,90 euro.
Biletu do Pragi nie kupisz w internecie
Szkopuł w tym, że biletów międzynarodowych PKP Intercity nie można kupić w internecie, tylko w kasie na dworcu. Jeśli na stacji nie ma kasy biletowej, a tak jest np. w Wodzisławiu Śl., to klientowi chcącemu jechać do Pragi pociągiem Intercity pozostaje jechać do kasy w Rybniku. Dodajmy, że bilet w jedną stronę do Pragi może kosztować nawet 200 zł. Tymczasem na stronie Leo Express można bez problemu kupić bilet, w dodatku wybrać sobie miejsce.
Szerzej na temat powrotu pociągów Leo Express na polskie tory czytaj w portalu slaskibiznes.pl>>
Materiał oryginalny: https://www.slaskibiznes.pl/wiadomosci,leo-express-wraca-na-polskie-tory-czeskie-pociagi-przejada-przez-nowe-slaskie-miasta,wia5-4-3962.html?fbclid=IwAR14w6ak09I29kuSAXIWCtaGQs3Go9xST8fI0jj04P3ZfXi0_oHd5Gr_nuE
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS