Na cenę wpływa wiele czynników
Zacznijmy od tego, że na cenę świec wpływa wiele czynników. Nie możemy spodziewać się, że różne świece z logo firmy będą kosztowały tyle samo. Czasami różnice w kosztach są tak duże, że ciężko jest je zrozumieć laikom. Na cenę przede wszystkim wpływa wielkość świecy. Większe modele są droższe, choć w przeliczeniu jednostkowy koszt najprawdopodobniej będzie niższy niż w przypadku małej świeczki. Droższe mogą też być świeczki z dodatkowymi ozdobami, akcentami kolorystycznymi i aromatami. Im bardziej niezwykła świeca, tym jest droższa. To samo dotyczy świec o niezwykłym kształcie. Jeśli wyprodukowanie świeczki było drogie i skomplikowane, to spodziewaj się też wyższej ceny końcowej. Bardzo ważny jest też surowca do produkcji świecy. Jeśli jest on złożony z materiałów wysokiej jakości, to finalny produkt też musi być droższy. Nie zapominajmy również o opakowaniu. Jeśli świeczka jest zapakowana w celofan, to zapłacimy mniej niż za kartonik, puszkę lub drewnianą szkatułkę.
Ważne logo
Na cenę znaczenie ma też logo umieszczone na świecy. Duży i kolorowy nadruk jest droższy, niż mały monochromatyczny znaczek. Warto też podkreślić, że różne firmy patrzą na ten aspekt inaczej. Nie ma reguły, która mówiłaby, że zawsze świece z dużym i kolorowym logo są droższe. Bardzo często tak właśnie jest, ale na naszym rynku można też znaleźć firmy, które nie różnicują ceny w zależności od wielkości znaku firmowego. W takim wypadku jest on po prostu wliczony w cenę i to producent gadżetu bierze na siebie jego koszt.
Bardzo ważne jest, by wybierając logo na świecę zwrócić uwagę, by było ono:
- czytelne,
- łatwe do rozpoznania,
- zgodne z identyfikacją marki – dotyczy to przede wszystkim znaków, które są kolorowe. Barwne logo na świecy musi mieć dokładnie taki sam odcień, jak to używane na innych produktach czy gadżetach reklamowych.
- odpowiedniej wielkości.
- trwałe. Nie może zetrzeć się zbyt szybko, bo gadżet reklamowy przestanie spełniać swoją funkcję.
Porozmawiajmy o pieniądzach
Wróćmy teraz do ceny za naturalne świece reklamowe. Ile tak właściwie kosztują? Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Jak już wspominaliśmy, jest wiele czynników wpływających na ich cenę. Poza tym warto pamiętać, że zamawiając od razu kilkaset sztuk, możemy liczyć na bardziej atrakcyjną cenę niż przy zakupie pojedynczych egzemplarzy. Przygotowując zamówienie, warto więc rozważyć od razu zakup większej ilości. Jeśli chodzi o ceny, to zaczynają się one od kilku złotych w przypadku małych świec. Nie ma górnej granicy cenowej, bo tak naprawdę kupujący może dobierać wiele dodatków do świec np. szklany słoik z pokrywą, mieszankę kolorowych wosków, opakowanie na prezent, zatopione ozdoby itd. Jak łatwo się domyślić, to cena świeczki reklamowej musi w takim wypadku wzrosnąć. Zazwyczaj jednak oscyluje ona koło 100 zł – ale kwota ta dotyczy już dużych i luksusowych świec. Na pierwszy rzut oka może się to wydawać sporą kwotą, ale jeśli weźmiemy pod uwagę biznesy segmentu premium oraz ich obroty, to taki koszt gadżetu reklamowego nie wydaje się być zbyt wygórowany. Z pewnością jednak zapadnie w pamięć osobie obdarowanej.
Dobry pomysł, by się wyróżnić
Świece reklamowe z logo firmy to całkiem ciekawy i nowatorski sposób na wyróżnienie się. Bardzo popularne jest obdarowywanie swoich klientów w okresie świątecznym. Pozwala to budować relacje i więzi pomiędzy różnymi podmiotami. Pomaga zrozumieć, że za każdym biznesem stoją ludzie. Z tego powodu jest tak ważne, by wręczać kontrahentom gadżety, które zauważą i zapamiętają. Kartka okolicznościowa najprawdopodobniej wpadnie do kosza w kilka minut po jej wręczeniu, ale ładną, naturalną świecę trudno zapomnieć. To gadżet z wyższej półki, który również świetnie nadaje się jako upominek w podziękowaniu za dobrą współpracę. Świece można wykorzystać także do dekoracji swojego miejsca pracy np. gabinetu, salonu czy biura. Będą ładnie wyglądały i przy okazji nadadzą pomieszczeniu bardziej profesjonalny wygląd.
Żyjemy w czasach, w których większość ludzi wykształciła sobie ślepotę bannerową. Osoby te nie zauważają większości reklam, z którymi się spotykają. Dotarcie do nich jest niezwykle trudne i wymaga niebagatelnych rozwiązań. Może nim być właśnie wręczenie ciekawej świecy, która nie ma przecież terminu ważności. Może stać u obdarowanej osoby, czekać aż będzie potrzebna i cały czas przypominać o firmie, która ją zasponsorowała.
Naturalne czy zwykłe świece reklamowe?
Ogromną popularnością cieszą się świece sojowe. To właśnie one są modne i uznawane za naturalne i przyjazne środowisku. Warto wiedzieć też, że powstaje coraz więcej manufaktur, które zajmują się ich produkcją. Zwykłe świece powstają na bazie stearyny. Obecnie uważa się je za klasyczne, bo już dawno wyparły świece z wosku pszczelego. Co odróżnia te świece? Na pierwszy rzut oka trudno je rozróżnić, bo różnica tkwi w składzie. Jeśli jednak Twoja firma promuje idee związane z ograniczeniem zanieczyszczeń, zmniejszeniem produkcji śmieci, naturalnym trybem życia, wegetarianizmem i weganizmem, to z pewnością powinna postawić na świece sojowe. Fakt, że są modne, jest tylko dodatkową ich zaletą. Wykorzystanie naturalnych świec jako gadżet reklamowy udowadnia, że firma jest świadoma sytuacji, w jakiej znalazł się nasz świat i że sama jest modna. To dowód, że dana marka jest na czasie i jest na bieżąco z najnowszymi trendami.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Premier Group, oferującą świece reklamowe – premiergroup.pl/pl/produkty/swiece-w-szkle
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS