Wyjaśnił, że to właśnie Port Gdańsk zainicjował i zorganizował misję gospodarczą Singapore Maritime & Business Mixer.
Osowski dodał, że Port Gdańsk aktywnie szuka nowych inwestorów i kontrahentów dla Portu Centralnego, a organizacja misji w Singapurze była naturalnym wyborem dla gdańskiego portu. Singapur jest bowiem jednym z największych portów azjatyckich i jednym z najważniejszych centrów finansowych i logistycznych świata. Stąd też pochodzi największy operator i inwestor w gdańskim porcie – singapurska grupa PSA International. W maju br. PSA wspólnie z Polskim Funduszem Rozwoju oraz IFM Global Infrastructure Fund zakupiło największy terminal kontenerowy w Polsce – DCT Gdańsk.
Wiceprezes poinformował, że Port Gdańsk zaprezentował podczas misji największy projekt inwestycyjny z branży portowej w Europie, czyli Port Centralny. Przedsięwzięcie to zakłada rozbudowę obecnej infrastruktury portowej, a także dodanie ponad 19 km nabrzeży użytkowych, 9 nowych terminali i 8,5 km falochronów. Inwestycje te mają przełożyć się na wzrost przeładunków w gdańskim porcie do 100 mln ton rocznie w ciągu 10 lat.
Ocenił, po zakończeniu inwestycji Port Gdańsk ma szanse stać się nie tylko największym portem, ale również najprężniej działających centrum logistycznym Europy Wschodniej.
– Wybór Singapuru wiąże się z przejęciem przez największego operatora kontenerowego … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS