Na moście Piłsudskiego trwa frezowanie starej nawierzchni i przygotowanie do zaplanowanej na przyszły tydzień naprawy betonowej płyty obiektu.
Od minionej niedzieli zmieniła się organizacja ruchu na moście J. Piłsudskiego. Jadąc od strony centrum poruszamy się środkowym pasem ruchu, z którego po 450 metrach (czyli w połowie mostu), przejeżdżamy na prawy skrajny pas ruchu. Tym pasem jedziemy do końca mostu.
– Do tej pory na środkowym pasie ruchu sfrezowaliśmy starą nawierzchnię od podpory P5 do podpory P9. Obecnie płyta ustroju nośnego jest czyszczona i przygotowywana do robót zbrojarskich. Po ich zakończeniu i oczyszczeniu powierzchni rozpocznie się betonowane tego odcinka – wyjaśnia Rafał Labocha, kierownik robót mostowych firmy INTOP.
Betonowanie zaplanowane jest w przyszłym tygodniu w porze nocnej. Wtedy na moście pojawią się betonowozy, które będą dostarczać mieszankę betonową do miejsca jej wbudowania. Prace te mają związek z naprawą płyty betonowej obiektu, czyli z jej reprofilacją. Pozwolą na uformowanie spadków podłużnych i poprzecznych, co zapewni sprawny odpływ wody z mostu do urządzeń odwadniających. W dalszej kolejności na płycie betonowej zostanie wykonana izolacja natryskowa i nowa nawierzchnia z asfaltu lanego. Do rozbudowy mosty wykonawca użyje 1500 m3 betonu.
To już ósmy miesiąc prac na moście Piłsudskiego w Toruniu. Inwestycja ruszyła w kwietniu 2020 r., a zakończyć ma się jesienią 2021 r. Kosztuje ponad 122 mln zł, a jej wykonawcą jest konsorcjum firm INTOP Warszawa Sp. z o.o. (lider) i EURO-DARMAL Sp. z o.o. z Kamiennej Góry (partner).
Fot. Rafał Labocha, Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, zdjęcia z drona – Błażej Antonowicz, Focus Art
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS