Firma w internecie
Jak poinformował rzecznik urzędu marszałkowskiego woj. śląskiego Sławomir Gruszka, celem projektu “Śląska Akademia Handlu” jest wzrost konkurencyjności mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm, poprzez ich wsparcie w zakresie przejścia z tradycyjnego handlu do sprzedaży i promocji online.
Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy
1,4 mld zł wsparcia dla firm z regionu
Marszałek regionu Jakub Chełstowski ocenił, że wsparcie takie jest szczególnie istotne w kontekście epidemii koronawirusa i związanych z nią zmian w gospodarce.
„To trudny czas dla małych i średnich przedsiębiorstw. Oprócz wsparcia finansowego w ramach Śląskiego Pakietu dla Gospodarki o łącznej wartości 1,4 mld zł, które trafiło do firm najbardziej dotkniętych skutkami pandemii, chcemy wesprzeć firmy merytorycznie, pozwolić im rozwijać się i otwierać nowe możliwości dla prowadzenia działalności gospodarczej, także w internecie” – powiedział Chełstowski.
Śląska Akademia Handlu
“Śląska Akademia Handlu” ma też przeciwdziałać wzrostowi bezrobocia w regionie i być aktywną pomocą samorządu i lokalnych organizacji w przekwalifikowaniu pracowników i zmianie profilu firm, z uwzględnieniem narzędzi handlu i marketingu internetowego. Ich zdaniem to także budowanie pozytywnego wizerunku regionu i samorządu, wspierającego rozwój e-handlu i nowoczesnych technologii.
Kto może wziąć udział w projekcie?
Adresaci projektu to przedsiębiorcy z woj. śląskiego zainteresowani zmianą profilu działalności w kierunku e-handlu lub poszerzeniem kanałów sprzedaży, dystrybucji i promocji o internet. Realizatorami projektu będą Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, urząd marszałkowski i Śląska Organizacja Szkoleniowa.
„Wielu przedsiębiorców staje dziś przed koniecznością szybkiego zdobycia wiedzy i umiejętności na temat skutecznego pozyskiwania klientów oraz sprzedaży przez internet” – zaznaczył wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej i dyrektor Śląskiej Akademii Handlu Internetowego Robert Duda.
„Potrzebna jest praktyczna wiedza na temat całego procesu od uruchomienia sklepu internetowego poprzez narzędzia do promocji w wyszukiwarce Google, mediach społecznościowych, email marketingu, a także istotne elementy prawa e-commerce oraz Google Analytics i automatyzacji w e-handlu. To wszystko uczestnicy znajdą na zajęciach warsztatowych, które poprowadzą doświadczeni eksperci z branży” – zapowiedział Duda.
Zobacz również:
Program projektu
Wśród zagadnień znajdą się m.in. kwestie związane z podstawami e-biznesu, podstawami prawa w e-handlu, optymalizacja i pozycjonowanie stron, reklamy w Google Ads i YouTube, kampanie remarketingowe, profile firmowe w mediach społecznościowych oraz inne zagadnienia związane z marketingiem internetowym.
Ile firm może wziąć udział w projekcie?
Projekt ma rozpocząć się od pilotażu, w którym weźmie udział grupa przedstawicieli 20-25 przedsiębiorstw. Pilotaż zostanie zrealizowany w całości w trybie online – do końca tego roku – w formie 8 sesji warsztatowych i zakończy testem kompetencji. Możliwość rejestracji znajduje się na stronie rig.katowice.pl; trwa ona do 27 listopada lub do wyczerpania wolnych miejsc.
Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS