Wysoka jakość i niezawodność konstrukcji, nienaganna jakość obsługi, wyprzedzające czasy konstrukcje hybrydowych napędów oraz futurystyczna stylizacja to filary długofalowej strategii, która dziś ułatwia walkę rynkową i przynosi korzyści Lexusowi.
Jeszcze kilkanaście lat temu nie wszyscy klienci rozumieli wyprzedzające czasy podejście Lexusa do motoryzacji. Dziś kiedy marki premium zmagają się m.in. z problemami emisyjnymi i na szybko elektryfikują gamę Lexus zbiera owoce swojej przemyślanej strategii i korzysta z doświadczenia w produkcji ekologicznych napędów hybrydowych.
W Europe Lexus zwiększył sprzedaż w przedziale 2018-2019 z 45 do ponad 55 tys. samochodów rocznie osiągając ponad 0,35 proc. udział w rynku. Nigdy dotąd pozycja Lexusa na starym kontynencie nie była tak mocna. Wszystkie modele japońskiej marki są obecnie dostępne z napędem hybrydowym, opcjonalnym lub standardowym, a ponad 90% sprzedawanych w Europie samochodów to hybrydy. Biorąc pod uwagę obostrzenia emisji CO2 dla producentów samochodów jakie Komisja Europejska przygotowuje na kolejne lata można się spodziewać, że ekologiczne napędy Lexusa postawią markę w jeszcze lepszym świetle i poprawią konkurencyjność finansową.
Kilka decyzji strategicznych przyczyniło się do obecnej pozycji Lexusa na światowych rynkach. Japońska marka postawiła na napędy hybrydowe, czyli niską emisję CO2, SUV-y i crossovery, odważny design oraz najwyższą jakość produktów i obsługi. A jak do tego doszło?
Rewolucyjny napęd
W 1990 roku, zaledwie kilka miesięcy po globalnym debiucie w Stanach Zjednoczonych, Lexus rozpoczął działalność w Europie z modelem LS 400, którego sprzedaż do końca roku wyniosła 1158 aut. Za tym skromnym początkiem kryła starannie zaplanowana wieloletnia strategia oparta na wysokiej jakości produktach i obsługi oraz rozwoju hybrydowego napędu przyszłości. Już w 2005 Lexus roku wprowadził na rynek pierwszy na świecie luksusowy samochód hybrydowy, model RX 400h i od tego czasu nieustannie rozwija tę technologię z generacji na generację uzyskując coraz lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i emisję spalin. Z miliona Lexusów, które wyjechały na drogi w Europie, nie mniej niż 45% stanowiły hybrydy.
Dziś hybrydowa konstrukcja jest wiodącym napędem dla modeli RX, RX L, NX i UX. Odważny krok Lexusa doprowadził do popularyzacji zelektryfikowanych napędów w świecie SUV-ów. Aktualnie hybrydy odpowiadają za jedną trzecią globalnej sprzedaży SUV-ów marki i aż 96% w Europie Zachodniej i Środkowej. Sprzedaż hybrydowych SUV-ów Lexusa w Europie przekroczyła pod koniec lutego 2020 roku ćwierć miliona egzemplarzy.
Postawić na SUV-a
Lexus od lat uważnie śledzi zmieniające się potrzeby i preferencje klientów, opracowując nowe modele, które są starannie dostosowane do trendów rynkowych. W ciągu 24 lat SUV-y i crossovery napędzały rozwój Lexusa, łącząc śmiałą stylizację z nowoczesną technologią.
Pierwszy SUV marki, model LX wszedł na rynek w 1996 roku. Dwa lata później zadebiutował pierwszy SUV Lexusa z nadwoziem samonośnym, czyli model RX. Za jego sprawą powstała nowa klasa luksusowych crossoverów, która obecnie jest najpopularniejszym segmentem samochodów klasy premium. Zatem już w 1998 roku Lexus wprowadził na rynek model w klasie, która dziś płynie na fali największej popularności i szybko rozrasta się poza klasę premium. W miarę jak rosło zainteresowanie klientów luksusowymi SUV-ami, do gamy Lexusa dołączały kolejne modele – terenowy GX o konstrukcji ramowej, średniej wielkości NX oraz kompaktowy UX. Obecnie SUV-y Lexusa są oferowane w 90 krajach na świecie i odpowiadają za dwie trzecie globalnej sprzedaży marki. W Europie sprzedaż SUV-ów przekroczyła 550 tysięcy egzemplarzy.
Niezawodność w cenie
Kolejna cecha, która wyróżnia od lat Lexusa to wysoka niezawodność oraz nienaganna obsługa. Szczególnie teraz w dobie oszczędności wprowadzanych w projektowaniu samochodów takie cechy silnie przywiązują klientów do marki.
Consumentenbond, niderlandzka organizacja konsumencka, przyznała Lexusowi tytuł najbardziej niezawodnej marki samochodowej na rynku w roku 2020. Lexus uzyskał średni wynik 8,8 punktu w badaniu awaryjności, które objęło samochody w wieku do 10 lat. Ranking został oparty na odpowiedziach ponad 8 000 właścicieli aut 27 marek. Pytania dotyczyły wszelkich problemów, które pojawiły się w użytkowaniu samochodu w ciągu ostatniego roku, oraz ich wpływu na sprawność auta. Najlepszy wynik 9,4 uzyskał kompaktowy hatchback Lexus CT. W rankingu Consumentenbond Lexus wyprzedził takie marki jak Mercedes (miejsce 11), BMW (miejsce 12) oraz Audi (miejsce 20).
Tytuł Najbardziej Niezawodnej Marki 2020 to kolejny z wielu sukcesów Lexusa w rankingach najbardziej bezawaryjnych samochodów. Lexus zwyciężył w badaniu niezawodności brytyjskiego magazynu What Car, w którym najlepsze oceny uzyskały modele RX i NX.
„W najnowszej edycji What Car Reliability Survey Lexus wygrał wszystko, co było do wygrania, zajmując pierwsze miejsce w kategorii samochodów w wieku do 5 lat z niemal idealnym wynikiem 99 procent oraz w kategorii od 6 do 15 lat. Wynik 93,3 procent w kategorii starszych samochodów pokazuje, na jak wysokim poziomie stoi produkcja samochodów Lexusa i udowadnia, że luksusowa marka z Japonii w pełni zasługuje na statuetkę 2020 Reliability Award” – podkreślił Steve Huntingford, redaktor naczelny What Car.
Jest to już czwarta z rzędu wygrana Lexusa w konkursie What Car Reliability Award. Najbardziej niezawodnym modelem okazał się hatchback CT, który w klasie młodszych aut wykazał się 100-procentową bezawaryjnością, a wśród aut w wieku do 15 lat aż 96% nie miało żadnych problemów technicznych.
Również organizacje stowarzyszone w grupie Euroconsumers opublikowały wyniki corocznego badania niezawodności samochodów oraz satysfakcji klientów. Już drugi rok z rzędu Lexus zajął pierwsze miejsce w rankingu, uzyskując wynik 97%. W pierwszej dziesiątce najbardziej niezawodnych modeli w swoich kategoriach (SUV-ów i samochodów rodzinnych) znalazły s … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS