NOWY TARG. Dyrektor Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego wycofał się z projektu wprowadzenia biletów dla seniorów. Ceny pozostałych biletów wzrosną od nowego roku. Robert Chowaniec nie umiał odpowiedzieć na pytania o dochody z reklam na autobusach.
Podczas sesji Rady Miasta Robert Chowaniec przedstawił radnym projekt zmian w cenniku usług komunikacyjnych. Utrzymana została podwyżka o 50 groszy ceny biletu jednorazowego. Proporcjonalnie zmienią się także ceny pozostałych biletów – przykładowo biletów okresowych, które wyliczane są jako 22-krotność biletu jednorazowego.
– Przesłanką jest zapewnienie części środków na pokrycie wynagrodzeń pracowniczych. Widać tendencję spadkową podóżnych spowodowaną ograniczeniami pandemicznymi, obowiązkiem nałożonym przez Radę Ministrów, iż w autobusie może być zajętych tylko 30 procent miejsc. Widzimy spory spadek przewożonych osób, dlatego proszę Rade o podjęcie tej uchwały. Ponadto, po konsultacji i analizie skutków wprowadzenia biletu senioralnego, proszę o wprowadzenia autopoprawek do projektu uchwały związanych z rezygnacją z biletu senioralnego. Dalej seniorzy powyżej 70. roku życia będą jeździli za darmo – powiedział Robert Chowaniec.
Wpływ na rezygnację z wprowadzenia biletów dla seniorów miała także Rada Seniorów, burmistrz Grzegorz Watycha i przewodniczący Rady Miasta. – Zastanawialiśmy się nad tym biletem dla seniorów i wspólnie ustaliliśmy, że to nie jest dobry czas – podsumował Grzegorz Luberda.
Zanim radni – zgodzili się na wprowadzenie zmian – wywiązała się rozmowa między dyrektorem MZK, a radnym Pawłem Liszką.
Radny zaproponował kilka możliwości znalezienia źródeł dochodu. Jednym z nich jest sprzedaż miejsca reklamowego na autobusach. Na pytanie jaki jest dochód z oklejenia reklamami “NTvK” i “Nowy Targ24” czterech autobusów – dyrektor nie umiał odpowiedzieć. Dopytywany – dodał, ze to umowa barterowa, ale… nie pamięta na czym barter polega. Pamiętał za to, że umowa barterowa dotyczy także firmy Kegel-Błażusiak. W tym przypadku w zamian za reklamę firma dostarcza kierowcom ubrania robocze.
– Pieniądze nam uciekają – przestrzegał radny. Wyliczył, że w przypadku samych autobusów mogłaby to być kwota ponad 150 tysięcy. Zaproponował także przemyślenie wynajmowania wiat przystankowych oraz nawiązania współpracy z firmami reklamowymi, by łatwiej było pozyskiwać reklamodawców.
s/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS