Yamaha pokazała drugą generację swojego nakeda MT-09, który otrzymał nową stylistykę i silnik powiększony do 889 cm3. Jak można było się spodziewać, do oferty dołącza też nowa Yamaha MT-09 SP. Jest to wersja w bardziej sportowej specyfikacji.
Najważniejszą różnicą odmiany SP modelu MT-09 jest lepsze zawieszenie. Z przodu jest to widelec KYB z lagami o średnicy 41 mm pokrytymi warstwą węgla diamentopodobnego (DLC), który zapewnia płynniejszą pracę zawieszenia. Ma ono regulację napięcia wstępnego oraz siły tłumienia odbicia i dobicia. Co więcej, siłę tłumienia można ustawić osobno dla niskich i wysokich prędkości. Z tyłu natomiast znalazł się amortyzator firmy Öhlins i tam również dostępna jest regulacja napięcia wstępnego oraz siły tłumienia odbicia i dobicia. Oznacza to rozwiązania znane z maszyn sportowych, które znalazły się w nakedzie.
Yamaha MT-09 SP ma w standardzie tempomat. Można go uruchomić przy prędkościach powyżej 50 km/h i podczas jazdy przynajmniej na 4 biegu. Po ustawieniu prędkości można ją zmieniać o 2 km/h pojedynczym naciśnięciem przełącznika lub płynnie trzymając go.
Yamahę MT-09 SP można rozpoznać po ergonomicznym siedzisku z podwójnymi przeszyciami oraz po wahaczu z anodowanego, szczotkowanego aluminium. Nie zabrakło też innych wyróżników odmiany SP, czyli czarnej kierownicy i dźwigienek hamulca oraz sprzęgła, zbiorników płynu hamulcowego z przydymionego czarnego plastiku oraz czarnej zębatki napędowej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS