Honda stawia na stabilny rozwój
Honda jest jednym z producentów, którzy nie szastają nowościami na lewo i prawo i raczej stabilnie rozwijają swoje motocykle prowadząc politykę handlową podobną do tej z branży samochodowej. Każda ewolucja motocykla ma u nich pewien cykl życiowy i co kilka lat podlega delikatnym liftingom i poprawkom, a także drobnym zmianom technicznym, które przynoszą zamierzony efekt. Tu dodadzą kilka koni i zwiększą pojemność, tam pojawi się nowoczesna elektronika lub lepsze zawieszenia, gdzie indziej delikatnym zmianom poddany zostanie wygląd czy ergonomia maszyny.
Nowa Honda CB 1000 R
Takie delikatne upgrade’y czekają w sezonie 2021 kilka modeli. Odświeżona została Africa Twin, seria CB 650 R i CBR 650 F, modele klasy 125 a także flagowa CBR 1000 RR-R. Jednym z nich jest również CB 1000 R, czyli flagowy Power naked Hondy, który kilka lat temu zyskał zupełnie nowe wcielenie w stylowej formie neo-sports cafe. CB 1000 R na rok 2021 zostało poddane przede wszystkim zmianom stylistycznym, które nadały mu bardziej agresywnej i dynamicznej formy przesuwając go bardzie w kierunku muskularnego, ale minimalistycznego roadstera. Inny kształt ma zbiornik oraz nowy aluminiowy zadupek, charakterystyczna okrągła lampa została nieco pochylona do tyłu, a nowego charakteru dodają też nowe koła. Jeszcze bardziej roadsterowa jest mroczna wersja Black Edition. Jak sama nazwa wskazuje dominującą nutą jest tu głęboka czerń ale nie brakuje też akcentów ze szczotkowanego czy polerowanego aluminium oraz akcesoria, które nie są dostępne w standardowych wersjach Candy Chromosphere Red, Mat Ballistic Black Metallic, Matt Beta Silver Metallic, co czyni wersję Black Edition wyjątkową.
Wraz ze zmianą wizerunku zmieniło się również kilka drobiazgów w kokpicie. Nowy jest kolorowy wyświetlacz TFT, który w podobnej formie widzieliśmy w prototypie CB-F Concept zaprezentowanym podczas wirtualnej wystawy na początku tego roku. 5-calowy wyświetlacz pozwoli połączyć się za pomocą komunikacji Bluetooth z telefonem czy zestawem głośnomówiącym. Mało tego ma wbudowany system obsługi głosowej pozwalający na sterowanie połączeniami, nawigacją czy muzyką za pomocą głosu (wymagany jest oczywiście interkom w kasku). Poza tym funkcje w kokpicie (4 mapy silnika w tym jedna indywidualna dla każdego, tryby mocy, kontroli trakcji i hamowania silnikiem HSTC) możesz obsługiwać z poziomu panelu na lewej połówce kierownicy. W samym wyświetlaczu możesz wybrać jeden z czterech układów wizualnych, czy też skórek.
Honda CB 1000 R 2021
CB 1000 R zgodna z Euro5
Niewielkie zmiany nie ominęły również silnika, który został przystosowany do obowiązującej normy Euro 5. To jednak nie jedyne modyfikacje, bowiem inżynierowie Hondy dopracowali też obecne mapy sterowania wtryskiem, dzięki czemu charakterystyka silnika została zoptymalizowana i wygładzona, a reakcje na gaz mają być łagodniejsze i bardziej precyzyjne. Dzięki tym zmianom ma się też poprawić efektywność spalania mieszanki co ma zaowocować spalaniem średnim na poziomie 5,4 litra na setkę – a przynajmniej tak właśnie deklaruje Honda.
Podwozie CB 1000 R nie zostało zmienione i przejęło wszystkie podzespoły (widelec SFF-BP – Separate Function Fork-Big Piston z rozdzielonymi funkcjami tłumienia i amortyzator Showa z regulacją tłumienia odbicia i napięcia wstępnego sprężyny), a także ramę i hamulce z modelu 2020. Pozycja za kierownicą pozostała również ta sama, choć rama pomocnicza została przeprojektowana.
Honda
Honda CB 1000 R 2021 |
Honda
Honda CB 1000 R 2021 |
Cena CB 1000 R jeszcze nie znana
Ceny nowego modelu nie są jeszcze znane, ale pomijając drobne zmiany w silniku i wyglądzie lifting był raczej z tych delikatnych, więc nie spodziewamy się drastycznych podwyżek ceny CB 1000 R.
Zobacz także: Nowa Honda NC 750X na rok 2021
Honda CB 1000 R 2021
CB 1000 R – dane techniczne
Dane techniczne | Honda CB 1000 R 2021 |
SILNIK | |
Typ | Chłodzony cieczą 4cylindrowy rzędowy DOHC 4 zawory na cylinder |
Pojemność skokowa (cm³) | 998 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) | 75 mm x 56,5 mm |
Stopień sprężania | 11.6:1 |
Moc maksymalna | 107 kW przy 10500 obr/min |
Max. moment obrotowy | 104 Nm przy 8250 obr/min |
SYSTEM UKŁAD PALIWOWY | |
Zasilanie | wtrysk PGMFI |
Zbiornik paliwa | 16,2 litra |
Zużycie paliwa | 5,84 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność akumulatora | 12V/8,6 AH |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | Sprzęgło wielotarczowe mokre skrzynia 6-biegowa, napęd łańcuchem |
Rama | stalowa typu backbone |
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2120 mm x 789 mm x 1090 mm |
Rozstaw osi | 1455 mm |
Kąt główki ramy | 25° |
Wyprzedzenie | 100 mm |
Wysokość siedziska | 830 mm |
Prześwit | 135 mm |
Masa własna | 212 kg |
ZAWIESZENIE | Przednie – Widelec Showa SFFBP USD, Tylne – Showa monoshock (skok zawieszenia 131 mm) |
KOŁA | aluminiowe, odlewane |
Opony p/t 120/70 ZR17 / 190/55 ZR17 | |
Hamulce | Układ ABS Dwukanałowy, Przód – Dwie tarcze 310 mm, Tył – Pojedyncza tarcza 256 mm |
Zespół wskaźników | Ekran TFT 5 cali |
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS