Mateusz Sobieraj – prezes firmy adCookie – w rozmowie #StudioFakty mówiąc o nowych trendach marketingu internetowego odnosi się do okoliczności epidemicznych, które w mijającym powoli 2020 roku radykalnie zmieniły sposób działania w tej branży.
Pierwsza fala koronawirusa była swego rodzaju testem i jednocześnie czasem szybkiego przestawiania trybów aktywności marketingowej, co jednak w różnych branżach przybrało różną postać. Przedsiębiorcy albo dostosowali swoje kanały kontaktu z klientami i otoczeniem, albo w obawie o perspektywy dalszego funkcjonowania ograniczały obszar swoich relacji rynkowych. W oczywisty sposób wzrosła rola transakcji online.
Sektor e-commerce zyskał na znaczeniu – jak mówi Mateusz Sobieraj – już w czasie wiosennego zatrzymania gospodarki i również teraz, gdy mamy do czynienia z drugą falą koronawirusa, świat przedsiębiorczości, opierając się na doświadczeniach sprzed pół roku, utrwala kontakty biznesowe i całą swoją codzienną rzeczywistość na bazie technologii, jakich dostarcza internet. Cała ta ewolucja jest jednak – w myśl opinii szefa firmy adCookie – kontynuacją procesu metamorfozy, jaką od kilkunastu lat przechodzi cały świat, także w wymiarze biznesowym.
Jesienne natarcie koronawirusa, po raz drugi w bardzo krótkim czasie, uświadomiło przedsiębiorcom i klientom, że kryzys, z jakim mamy do czynienia jest szansą. Nowe instrumenty kontaktów i transakcji, choć nie mogą zastąpić w pewnych kwestiach zwyczajnych i tradycyjnych odniesień, kreują nowe dziedziny, w jakich można realizować swoje cele lub potrzeby.
To tylko niektóre wątki rozmowy obejmującej także bardzo praktyczne kwestie korzystania z potencjału sieci dla rozwoju przedsiębiorczości. Decyzje trzeba podejmować tu i teraz, bo kryzys, choć nie zwalnia ze zdrowego rozsądku, wymaga jednak szybkich i zdecydowanych działań. Daje szansę tym, którzy podejmują wysiłek mimo biznesowej niepewności – mówi Mateusz Sobieraj. Zobacz nasze video.
Rozmawiał: Łukasz Ciona
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS